Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Berryway werkt aan de uitbreiding van het teeltschema naar 8 maanden

"De blauwe bessen van de toekomst"

In Italië is de groei van de consumptie van blauwe bessen en, meer in het algemeen, van kleinfruit, zeer hoog. De nadruk bij de teler ligt op de kwaliteit van het uiterlijk, de smaak en de continuïteit van het aanbod.

Romualdo Riva, Berryway's commercieel directeur: "De nationale consumptie per hoofd van de bevolking kan groeien en heeft eigenlijk een groot potentieel. Het is echter noodzakelijk om de typisch Italiaanse stijl te combineren met kwaliteit. Consumenten kopen als een product hen aanstaat en als ze vertrouwen hebben in het aanbod. Het evenwicht tussen zoetheid en zuurgraad, smaak, grootte en knapperig vruchtvlees zijn allemaal aspecten die moeten worden verbeterd door de introductie van nieuwe variëteiten."

Berryway teelt en verkoopt Italiaanse blauwe bessen gedurende 4-5 maanden per jaar, maar het is de bedoeling om teelt uit te breiden tot 8 maanden. Bij gebrek aan nationale teelt worden er blauwe bessen uit Marokko, Spanje, Peru en Chili geïmporteerd van geselecteerde en zeer gespecialiseerde teeltbedrijven.

"Gedurende het jaar zijn de prijzen vrij stabiel. Ik heb het natuurlijk over een product van hoge kwaliteit. Producten van lage kwaliteit kunnen tegen elke prijs worden gevonden en dit benadeelt de hele sector enigszins, omdat de consument waarschijnlijk zijn interesse in het product zal verliezen. In vergelijking met andere landen zijn de teeltkosten in Italië hoog, omdat 80% bestaat uit arbeidskosten, maar wanneer het product van hoge kwaliteit is, kiest de consument er toch voor."

“Het was Berryway's eerste jaar op de markt en de feedback was positief. Nu moeten we ook de retailers en groothandelaren in de markten bewuster maken, zodat ze begrijpen dat kleinfruit, waaronder blauwe bessen, moet worden gezien als onderdeel van een groter geheel.”

"Het formaat van de verpakking evolueert naar die van snack consumptie. Naast de klassieke 125 gram zijn er nu ook andere formaten verpakkingen die porties voorzien die tussen de maaltijden door kunnen worden geconsumeerd." 

"We telen gewassen door gebruik te maken van onze verworven genetische verbeteringsprogramma's. In Italië zijn er veel teeltgebieden, van noord tot zuid, om de teeltcyclus te verlengen. Maar het belangrijkste is de kwaliteit, de smaak, samen met de grootte en de knapperigheid. En niet te vergeten de houdbaarheid," concludeert Riva.

Voor meer informatie:
Berryway
Via Beato Ancina, 8
12027 Saluzzo (CN), Italy
+39 0172 89604
info@berryway.it
https://berryway.eu/

Publicatiedatum: