Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
omzet van bijna 457 mijoen euro in 2019, marktaandeel van 1,11 naar 1,14%

Omzetgroei Jan Linders gestegen met 6,5%

Jan Linders Supermarkten heeft in 2019 met een omzet van bijna 457 miljoen euro een omzetgroei gerealiseerd van 6,5% ten opzichte van 2018. Deze groei is wederom hoger dan de groei van de totale markt in 2019, die volgens de cijfers van Nielsen 4% bedroeg. Jan Linders laat sinds 2010 elk jaar een sterkere groei zien dan de markt.

Groei in marktaandeel
Dankzij deze omzetgroei werd opnieuw het marktaandeel van Jan Linders verder vergroot. Het landelijke marktaandeel van Jan Linders komt voor 2019 uit op 1,14%, volgens de cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. In 2018 bedroeg het marktaandeel nog 1,11%. 

Investeringen in de toekomst
In 2019 is het winkelbestand verder uitgebreid, waardoor Jan Linders nu 61 supermarkten in het zuidoosten van Nederland exploiteert. Het programma van verbouwingen en relocaties is in 2019 voortvarend doorgezet. Inmiddels zijn 37 van de 61 supermarkten ingericht volgens de nieuwste formule van de supermarktketen uit het zuiden. Ook in 2020 blijft Jan Linders investeren in deze nieuwe formule waarbij een sterke focus op vers en de juiste balans tussen kwaliteit, service én voordeel de hoofdrol spelen.

Het in januari 2019 geïntroduceerde klanten-voordeelprogramma ‘Liefhebbers’ is zeer positief ontvangen en heeft inmiddels meer dan 160.000 geregistreerde deelnemers, een aantal wat nog steeds groeit. Met het Liefhebbers-programma geeft Jan Linders invulling aan haar klantgerichtheid en regionale verankering. Dit blijft ook in 2020 een van de speerpunten.

Opnieuw hoge klantwaardering
In 2019 spraken klanten opnieuw hun waardering uit voor de supermarkt van het zuiden. Zo werd Jan Linders door GfK voor het 7e jaar op rij uitgeroepen tot de supermarkt met de beste bier- en speciaalbierafdeling en is het streekproduct Korengoud Rijstevlaai met slagroom uitgeroepen tot het beste ‘Product van het Jaar 2019-2020’, in de categorie Banket en als overall winnaar van alle 128 product-inzendingen.

Leo Linders, Algemeen Directeur van Jan Linders Supermarkten: “In het afgelopen jaar hebben we wederom bewezen dat we, ondanks de zeer hectische markt, het verschil kunnen maken voor de consument in het zuiden en dat we een grotere groei laten zien dan de markt. Onze strategie is er op gericht om in de toekomst deze groeicijfers te blijven evenaren.”

Publicatiedatum: