Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Klanten tonen zich bewuster en duurzamer

Aldi Süd scoort punten met bio-groenten en -fruit evenals verse producten met schoonheidsfoutjes

Een nieuw jaar, nieuwe streefdoelen: helemaal bovenaan de lijst staat bij veel mensen de wens naar duurzamere en bewustere voeding. Een blik op het koopgedrag van de ALDI SÜD klanten in 2019 bevestigt dat dit niet alleen een trend aan het begin van het jaar is. Zo heeft ALDI SÜD in het afgelopen jaar zowel meer verse groenten en fruit alsook vlees uit duurzame dierhouderij verkocht.

ALDI SÜD biedt meer dan 350 bio-producten uit vrijwel alle productgroepen aan. Ook in 2019 heeft de discounter haar aanbod op dit gebied flink uitgebreid. Met het ruimere assortiment stijgt ook de vraag - vooral naar bio-groenten en -fruit. Naast wortelen, aardappelen en tomaten in bio-kwaliteit kochten de klanten bijzonder vaak bio-komkommers en fairtrade bio-bananen. Sinds maart 2019 maakt ALDI SÜD bij bananen en komkommers geen gebruik meer van plastic folie eromheen. Daarmee wordt jaarlijks meer dan 460 ton plastic bespaart. "Ook zonder verpakking kunnen we onze komkommers vers en van dezelfde kwaliteit aanbieden", zegt Christoph Wenig, Corporate Buying Director bij ALDI SÜD. "Dat wordt zeer goed ontvangen door onze klanten. Sinds we geen plasticfolie meer gebruiken kopen ze de onverpakte komkommers vaker."

Populair ondanks schoonheidsfoutjes: de "kromme dingen"
Ook de "kromme" appelen met kleine schoonheidsfoutjes werden bijzonder vaak mee naar huis genomen door de ALDI SÜD klanten. Daarmee lieten zij zien dat ze net zo goed smaken als hun broertjes en zusjes zonder schoonheidsfoutjes. ALDI Nord en ALDI SÜD hebben pas afgelopen december het aanbod aan krom fruit uitgebreid met appelen met hagelschade. Deze zogenaamde weerappelen zijn appelen die afgelopen seizoen onder extreme weersomstandigheden hebben geleden en door te veel zon of hagel getekend zijn.

Veganistische en vegetarische producten worden goed ontvangen
De vraag naar vegetarische producten, gekenmerkt met het V-label, is vergeleken bij 2018 gegroeid. Kijk bijvoorbeeld naar het veganistische hamburgeralternatief: de ALDI SÜD klanten hebben de plantaardige "wonderburger" in augustus 2019 - in de maand van de introductie - net zo vaak gekocht als de hamburger van rundvlees. Volgens ProVeg e.V. is ALDI SÜD de handelaar die met afstand de meeste producten met V-label in het assortiment aanbiedt. Ook de rest van het veganistische assortiment is bijzonder populair. Voor de grote variëteit aan veganistische producten werd ALDI SÜD afgelopen jaar samen met ALDI Nord reeds voor de tweede keer door de Albert Schweitzer stichting onderscheiden als de meest veganistisch vriendelijke discounter. Opvallend is bovendien de sterke vraag naar plantaardige melkalternatieven zoals kokos-, rijst-, soja-, haver- of amandeldrink. Bijzonder populair: de biologische haverdrink.

Meer informatie is te vinden op: www.aldi-sued.de

Publicatiedatum: