Pink Lady verwacht 166.000 ton in 2019-2020

De leden van de Association Pink Lady Europe stemden tijdens de Algemene Vergadering op 13 december in Avignon in met hun verbintenissenhandvest en kozen Fruit Logistica Berlin om het bekend te maken aan hun stakeholders.

De 2600 producenten, 14 erkende distributeurs en 11 boomkwekers van de vereniging zetten zich steeds meer in voor een duurzame productie via het Pink Lady-handvest. Op 13 december stemden ze voor verschillende gambities die de groep tegen 2025 wil realiseren. Tijdens de Fruit Logistica zullen Thierry Mellenotte en Didier Crabos de inhoud en de uitdagingen van deze nieuwe strategie presenteren op de persconferentie die op 5 februari zal plaatsvinden in het Sheraton Grand Esplanade hotel in Berlijn. De 4 belangrijkste thema’s zijn het milieu, maar ook lokale economische en sociale ontwikkeling, vooruitgang voor de producenten en het delen met de consumenten.

Het handvest en de duurzame waarden van de vereniging zullen in het tweede deel van het seizoen door drie belangrijke acties worden ondersteund. Allereerst wordt de nadruk gelegd op innovatie via Talents Pink Lady 2020 dat technische en technologische vooruitgang centraal stelt in de boomgaard. Dit seizoen bekroonde Pink Lady het werk rond het bodemleven en de voordelen ervan voor het beheer van de boomgaard, een anti-hagelnet van de nieuwe generatie en het gebruik van satellietkaarten om nieuwe aanplant te volgen. Voorts komt de verbintenis van het merk tot uiting in een nieuwe reeks verpakkingen met een volledig nieuw ontwerp, maar ook met nieuwe zero-plastic oplossingen als antwoord op de verschillende problemen van de markten. Tot slot, de verlenging van de marketingactie Adopt a tree die de consument dichter bij de producent moet brengen door de ontwikkeling van een appelboom te volgen en de vruchten ervan te oogsten. Dankzij het succes van de eerste editie wordt dit samenspel van handelsresultaten, kennisuitwisseling en consumentenvertrouwen dit seizoen vanaf maart 2020 uitgebreid naar 7 landen.

De vereniging bevestigt de goede start van het seizoen hoewel de oogst opnieuw door ongunstige weersomstandigheden werd bemoeilijkt. "Het seizoen was over het algemeen stabiel in vergelijking met vorig seizoen, met naar schatting 166.000 ton appels van Pink Lady-kwaliteit, m.a.w. hetzelfde volume als vorig seizoen (170.000 ton) met dezelfde hoge kwaliteit. Alle omstandigheden zijn gunstig voor het begin van het seizoen met hetzelfde verkoopniveau als vorig jaar (24% van de verkochte volumes, m.a.w. 40.051 ton aan het einde van week 52) op een wereldwijde markt Europa kent een lichte daling van 13% vergeleken met vorig seizoen. We zien een mooie stijging van 12% in Spanje, dat samen met Duitsland en Frankrijk de top 3-markten vormt voor Pink Lady", aldus Pink Lady. 

Een bijzonder gunstige context voor de ontwikkeling van de verbintenissen in de sector.
Didier Crabos, voorzitter van de Association Pink Lady Europe vat dit positieve momentum voor ons samen: "We werken nu al vier jaar aan ons handvest. Het handvest erkent de realiteit van onze uitdagingen en ons potentieel: dankzij de kracht van een uniek netwerk moeten we de relevantie hebben van een merk met eerlijke verbintenissen. Een belangrijke project in lijn met de Pink Lady-aanpak en dat de doelstelling van 275.000 ton Pink Lady-appels in 2025 ondersteunt."

Voor meer informatie:
Julia Savin
Pink Lady Europe
+33 04 90 33 65 02
+33 07 62 09 76 24
julia.savin@pinkladyeurope.com  
www.appel-pinklady.com    

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven