Jean-Marc Dagevos (Estrategy) over ERP-pakket 4FOOD:

"Onze AGF-software voorspelt op dagniveau nauwkeurig"

Tholen - Vanuit Goes is Estrategy al vijftien jaar actief met ERP software voor de AGF-sector. In de loop der jaren zijn veel productie- en handelsbedrijven gebruik gaan maken van deze branchespecifieke oplossingen. "We zijn erin gerold en meegegroeid met onze klanten", constateert eigenaar Jean-Marc Dagevos.


Jean-Marc Dagevos

“Ontwikkelingen op het gebied van traceability, certificering, kwaliteitsregistratie, contracten, labels, samenstelling, voorraad, dagplanning, productie- prognose en tarieven zijn onderdeel van 4FOOD | Software. Het pakket is zo ingericht om op het juiste moment de juiste producten bij de juiste klanten te leveren. Het spanningsveld tussen kwaliteit en commercie komt daarmee in balans", aldus Jean-Marc.

"Inmiddels durven we wel te stellen dat we gekend zijn in de branche. We hoeven niet zo nodig de grootste leverancier te worden, maar willen wel een hele goede partner zijn. We werken met zo'n vijftien man en daardoor heeft een klant altijd een vast aanspreekpunt. Dankzij de modulaire opzet van de software bieden we altijd oplossingen op maat. Er kan een koppeling gemaakt worden met elk financieel pakket en bovendien is ons pakket schaalbaar. Zo is er een EDI-koppeling of een koppeling met de VoIP-centrale mogelijk. Ook hebben we ruime ervaring bij het ontwerpen en bouwen van webshops en klantportalen, dus ook die combinatie kunnen we bieden en met elkaar integreren", aldus Jean-Marc.

"De software is gebouwd op basis van eisen en wensen uit de AGF-branche. In een markt met producten die aan bederf onderhevig zijn, staat het hele productie- en leveringsproces dagelijks onder grote druk. Snel handelen en realtime inzicht maken het mogelijk om tegen de laagst mogelijke kosten zo efficiënt mogelijk te werken. Een andere absolute pré is dat we in ons systeem zaken kunnen voorspellen, op dagniveau nauwkeurig. Dat mis je in de meeste ERP-systemen waar veelal achteraf geanalyseerd wordt. Daarnaast voorzien we in de mogelijkheid om snel en eenvoudig pallets samen te stellen uit bestaande voorraad van verschillende producten inclusief palletlabels", somt Jean-Marc op.

En de opties worden alleen maar groter. "We hebben nog een hele roadmap aan ideeën waar we de komende tijd mee aan de slag gaan", lacht de directeur. Gevraagd naar de grootste uitdagingen voor het bedrijf, antwoordt hij: "Dat is om het aantal implementaties dat we per jaar kunnen doen te verhogen zonder concessies te doen aan de kwaliteit. Met een implementatiedoorlooptijd van drie maanden kunnen we bedrijven snel 'up & running' krijgen, maar de kwaliteit staat altijd voorop."

Jean-Marc adviseert AGF-bedrijven om digitalisering op de strategische agenda te zetten. "De digitalisering van de wereld gaat razendsnel. De kunst is dat bedrijven zich niet laten afleiden door kretologie, want dat levert alleen maar onrust op. Maar als je analyseert waar je kansen en knelpunten liggen en daarmee elk jaar keuzes maakt en kijkt waarmee je aan de slag kunt gaan, dan is elke stap er één vooruit. Afnemers aan retailkant zijn inmiddels zo geconcentreerd dat ze aan allerlei touwtjes kunnen trekken. Je kunt toekomstige vragen als leverancier vóór zijn, door bijvoorbeeld data over MRL's, certificeringen, landen van herkomst en de koelketen te verzamelen."

Woensdag 18 maart organiseert Estrategy een bijeenkomst in Barendrecht om geïnteresseerden te informeren over de mogelijkheden van 4FOOD | Software. De bijeenkomst is van 15.00 tot 17.00 uur met aansluitend een borrel. Klik hier om je aan te melden: www.4foodsoftware.com/agf 

Voor meer informatie:
Jean-Marc Dagevos
Estrategy
Westsingel 98
4460 AW Goes
Tel: 088-0222800
info@4foodsoftware.com
www.4foodsoftware.com 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven