Waitrose verkoopt 75% meer losse groenten deze kerst

Waitrose & Partners heeft deze kerst een voorraad losse groenten aangelegd met het oog op milieubewuste shoppers die steeds vaker losse producten willen kopen in plaats van verpakte.

De retailer heeft dit jaar de bestellingen van de best verkochte losse groenten met kerst met 75% verhoogd ten opzichte van vorig jaar na een aanzienlijke omzetgroei omdat de verkoop van hun verpakte equivalenten is gedaald.

In de afgelopen tien maanden is de verkoop van losse broccoli met 8% en de verkoop van losse pastinaak met 6% gestegen, terwijl die een jaar geleden nog daalden.

De verkoop van losse wortelen en losse roodschillige aardappelen is alleen al in de laatste twee maanden met respectievelijk 21% en 23% gestegen en de verkoop van losse spruiten overtreft de verpakte versie met 5%.

Paul Bidwell, verse producteninkoper van Waitrose & Partners: "De afgelopen twintig jaar zijn er meer verpakte dan losse producten verkocht, maar nu consumenten steeds milieubewuster zijn geworden en alleen nog maar willen kopen wat ze nodig hebben, kunnen we mogelijk terugkomen op de manier waarop mensen gewend waren te winkelen waarbij losse producten een grote comeback maken."

"We weten dat we nog veel moeten doen om klanten te stimuleren meer losse groenten en fruit te kopen, maar er zijn tekenen dat er een verschuiving is in het gedrag van klanten en we willen op dat momentum voortbouwen."


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven