Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duurzaamheid en respect voor het milieu

"Kwaliteit, waarde, respect voor het milieu en voor de consument zijn de elementen waarop we ons dagelijks concentreren in ons werk. We doen dat door alle informatie die we van onze klanten ontvangen te implementeren", zeggen Vincenzo en Angelo Di Pasquale, makers van het Siciliaanse merk Donnalia, dat erg populair blijkt te zijn op de Italiaanse en Europese groenten- en fruitmarkt.

De gebroeders Di Pasquale (archieffoto)

Ons bedrijf is diep geworteld in tradities en het is een typisch voorbeeld van landbouw dat is gebaseerd op en toegewijd aan landelijke waarden en die onlangs een belangrijke doorbraak heeft bereikt door ook te investeren in marketing. 

"Bijblijven met de tijd betekent niet alleen de essentiële principes van marketing omarmen, maar ook een diepere betekenis geven aan ons werk, van certificeringen tot milieuduurzaamheid. We hebben geïnvesteerd in technologie en innovatieve labels die uitgebreide en nuttige informatie over het gewas bevatten en over de beste manier om ervan te genieten. Tegelijkertijd communiceren we ook ons merk via de barcode en de QR-code. Traceerbaarheid en tracking zijn voor ons een topprioriteit als het gaat om de garantie van onze gewassen."

"We waren waarschijnlijk een van de eerste bedrijven in Italië die plasticvrije verpakkingen introduceerden die onze tijd vooruit waren. Deze beslissingen vertegenwoordigen altijd belangrijke investeringen, maar het rendement op merkinvesteringen is uitstekend. Bovendien zijn we trots op onze keuzes en onze bijdrage aan het milieu, want daar ligt de toekomst als we goed voedsel willen blijven telen", zegt Angelo. 

"In 2019 bracht ons bedrijf ongeveer 600 ton abrikozen, 2000 ton perziken en nectarines en 1500 ton druiven op de markt. Na een bevredigend seizoen voor het steenfruit hebben ook wij de prijscrisis doorstaan die de druivenmarkt beïnvloedde. Gelukkig is deze laatste referentie niet onze kernactiviteit en zijn de verliezen beperkt gebleven. Aan de andere kant begon het sinaasappelseizoen een paar weken geleden, gevolgd door bloedsinaasappelen, die naar verwachting goed zullen presteren, zelfs als de maten niet zijn zoals de norm. We verwachten dat volgend jaar een toename van de volumes zal worden gerealiseerd door nieuwe partnerschappen."

Voor meer informatie:
Società Agricola Di Pasquale Srl
Via Michelangelo, 7
93010 Delia (CL) - Italië
Tel.: +39 (0)922 826009 /+39 339 4895230
Fax: +39 (0)922 826009
Email: amministrazione@dipasqualeortofrutta.com
Web: www.donnalia.com
Donnalia is ook te vinden op Facebook, Instagram en LinkedIn

Publicatiedatum: