Ton van Wiggen, The Greenery:

"Verkoop Sweet Sensation draait op volle toeren"

De verkoop van Sweet Sensation peren is bij The Greenery in week 44 van start gegaan. Inmiddels is bijna de helft van het in Nederland beschikbare volume verkocht. Ook voor de tweede helft van het seizoen zijn de verwachtingen positief.

Door de warme zomermaanden zijn de peren dit jaar "zoet van smaak. De goede smaak is bevestigd in een smaakonderzoek waarin de Sweet Sensation een 8,2 scoorde. De kwaliteit wordt gedurende het seizoen goed bewaakt zodat consumenten altijd kunnen vertrouwen op een goede smaak en kwaliteit. Voldoet de peer niet aan de hoge kwaliteitseisen, dan worden ze voornamelijk verkocht als Sweet Dored.

Meer klanten in meer landen
In Duitsland worden de meeste Sweet Sensation en Sweet Dored peren verkocht. We zien dat ook in Nederland en andere Europese landen zowel de Sweet Sensation als de Sweet Dored snel terrein wint. In verre overzees is er veel belangstelling voor de Sweet Sensation. De eerste containers zijn inmiddels goed aangekomen in Dubai.

Ton van Wiggen (verkoopleider Sweet Sensation):“We zijn blij dat het dit seizoen lukt om ons klantenbestand te verbreden zowel voor Sweet Sensation als voor Sweet Dored. Hiermee leggen we ook een goede basis in de markt voor de voorbereiding van het komend seizoen. Dat is niet alleen een goed bericht voor de telers die nu het ras telen maar ook voor telers die overwegen Sweet Sensation aan te gaan planten.“

Bomen beschikbaar
Omdat de vraag naar Sweet Sensation groeit is The Greenery op zoek naar telers die het ras aan willen aanplanten. We weten nu al dat een aantal telers die het ras nu al telen, plannen hebben voor uitbreiding maar er is zeker ruimte voor nieuwe telers.

Op 8 januari 2020 organiseert The Greenery samen met de Nederlands licentiehouder New Sensations BV een teeltinformatieavond over Sweet Sensation.

Geïnteresseerde telers zijn welkom en kunnen zich aanmelden bij Marc Schoenmakers van New Sensations BV. Ook telers die interesse hebben in bomen kunnen zich bij Marc melden via newsensations@thegreenery.com.

Your Best Fruit Friend campagne
De promotiecampagne voor Sweet Sensation brengt de peren bij consumenten in de belangrijkste afzetlanden onder de aandacht. De campagne richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid van Sweet Sensation via social media zoals Facebook en Instagram en via zogenaamde TV-billboarding (dit programma is mede mogelijk gemaakt door....) via RTL. Daarnaast zetten we in op het verleiden van de consument om de peer ook daadwerkelijk te kopen. Dit doen we onder andere met proeverijen op de winkelvloer die veel positieve reacties opleveren.""

"Met de campagne ‘Your Best Fruit Friend’ brengen we over dat Sweet Sensation peren meteen na aankoop eetbaar zijn. Met verschillende uitingen laten we zien dat de peer ideaal is om mee te nemen naar school, werk, het sporten of onderweg."

 

Kijk voor meer informatie op www.bestfruitfriend.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven