Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Apeel avocado's nu verkrijgbaar in Duitsland en Denemarken

Apeel en Nature's Pride lanceren langer houdbare avocado's in Europese schappen

Tech pioneer Apeel Sciences en groenten- & fruitleverancier Nature's Pride kondigen vandaag aan dat Apeel avocado's nu in de schappen liggen in Europa. Als partner van Apeel in Europa heeft Nature’s Pride de Apeel-oplossing in haar uitgebreide avocado-waardeketen geïntegreerd om Apeel avocado's naar EDEKA en Netto in Duitsland te brengen en naar de Salling Group-winkels Føtex en Bilka in Denemarken.


De partners bij elkaar: Apeel Sciences, Nature’s Pride, EDEKA, Salling Group en avocadoteler Jorge Schmidt Farms uit Chili 

Apeel technologie 
Sinds Apeel en Nature's Pride eerder dit jaar hun krachten bundelden om de Europese voedselverspillingscrisis aan te gaan, heeft de Europese Commissie toestemming gegeven voor het gebruik van de ingrediënten in de plantaardige coating van Apeel. Op retailniveau in Amerika is aangetoond dat Apeel gemiddeld voor meer dan 50 procent reductie van voedselverspilling zorgt. Consumenten kunnen Apeel-producten herkennen aan het Apeel-logo op het etiket en de bewegwijzering in de winkel.

Avocado's met Apeel hebben een eetbare, van planten afgeleide coating die bederf vertraagt ​​- waardoor afval in de hele toeleveringsketen wordt gereduceerd en het product langer rijp is. Hoewel Apeel avocado's de eerste Apeel-productcategorie is in Europa, is de verwachting dat ook andere categorieën in de toekomst worden uitgerold.



Voedselverspilling 
"Met deze nieuwe stap willen we retailers in heel Europa helpen bij hun inspanningen om verspilling te verminderen, terwijl ze tegelijkertijd hun winst verbeteren en klanten in staat stellen te genieten van verse en rijpe producten van hoge kwaliteit met een langere houdbaarheid", vertelt James Rogers, CEO en oprichter van Apeel Sciences.  

Europa bereikt jaarlijks maar liefst 88 miljoen ton aan voedselverspilling, met bijbehorende kosten geschat op 143 miljard euro. “Met Apeel zijn we in staat om voedselverspilling fors terug te dringen. We kijken er dan ook naar uit om meer consumenten in Europa met onze producten met Apeel te bereiken”, laat Adriëlle Dankier, Chief Commercial Officer van Nature's Pride, weten.

Leveranciers van verse levensmiddelen en retailers die geïnteresseerd zijn in de technologie van Apeel kunnen contact opnemen via de website van Apeel. Europese retailers die geïnteresseerd zijn in avocado's met Apeel kunnen contact opnemen met Nature's Pride. Wie supermarkten wil ontdekken waar producten van Apeel worden verkocht, kan de store locator van Apeel  gebruiken.

Voor meer informatie:
Nature's Pride
Honderdland 611
2676LV Maasdijk, Holland 
T: +31174532013
W: www.naturespride.nl 

Apeel Sciences
W: www.apeelsciences.com 

Publicatiedatum: