Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
vanwege de snelle oxidatie moeilijk te verwerken

Nieuwe fruitsalades met banaan

Fruitsalades met banaan waren voorheen niet te vinden. Dit fruit is vanwege de snelle oxidatie moeilijk te verwerken. Maar dankzij een onderzoek van Agribologna, als onderdeel van het merk Fresco Senso, hoeft dit nu geen obstakel meer te vormen.

Desiree Magagnoli

"Alle nieuwe Fresco Senso-producten komen voort uit innovatie. De experts weten hoe moeilijk het was om de uitdaging rondom de banaan aan te gaan. Drie jaar lang zijn we bezig geweest met onderzoek en ontwikkeling en hebben we geïnvesteerd om het doel te bereiken. We kunnen met trots zeggen dat we de eerste zijn die  hierin zijn geslaagd", zegt manager Desiree Magagnoli. 

"De zoete smaak van de banaan kan onze fruitsalades het beste in evenwicht brengen. De Aroma di Miele-lijn geeft ons veel voldoening. Het vertegenwoordigde 15% van de totale productie in één portie voor Fresco Senso. Een zeer goed resultaat, zeker als we nadenken over de hoeveelheid aanbod in het zomerassortiment."

"Een groot succes van het zomerseizoen waren ook de nieuwe bewerkingen voor de watermeloen, die bij de consument in de smaak zijn gevallen, mede dankzij het gebruik van het specifieke ras dat door de leden van Agribologna wordt gekweekt en een laag percentage restwater afgeeft. Met het oog op deze constante innovaties kan Fresco Senso de geschiedenis voortzetten die tien jaar geleden is begonnen, een echte trots van de Agribologna Group."

Het jaar 2019 staat op het punt te eindigen met recordresultaten, na een zeer positieve zomer, voor het merk dat zich toelegt op gesneden groenten en fruit. Nadat er drie jaar hard is gewerkt aan de banaan, wordt ook het assortiment 'Honey Flavours' wordt uitgebreid.

 

Het merk Fresco Senso is een groen merk, dat wil zeggen dat er rekening wordt gehouden met het milieu. Alle nieuwe fruitsalades met banaan zullen beschikbaar zijn in 'easy open' bakjes, gemaakt van R-PET, met een percentage gerecycled materiaal dat gelijk is aan 20-30%. Vanaf januari worden de twee fruitsalades met de naam Cuori di Frutta uitgerust met een bamboevorkje. De toewijding aan onderzoek en milieuduurzaamheid blijft centraal staan in de projecten van Agribologna.

Voor meer informatie:
Consorzio Agribologna S.c.a.
Via delle Viti, 5 
40127 Bologna (BO)
Tel.: +39 051 994 1200
Fax: +39 051 994 1220
Email: info@agribologna.it
Web: www.agribologna.it 

 

 

 

Publicatiedatum: