Delphy en Berry Promotions bundelen krachten

'Aardbeienland' krijgt er 4 hectare Onderzoekscentrum Zachtfruit bij

Afgelopen vrijdag zijn de handtekeningen gezet onder plannen voor de realisatie van een onderzoekscentrum 'Zachtfruit' door Delphy. Daarmee wordt een grote stap gezet in de realisatie van Berry Briljant, een upgrade van het huidige themapark 'Aardbeienland' in Noord-Limburg. 

Begin 2019 presenteerde de Stichting Berry Promotions het document 'Van Aardbeienland naar Berry Briljant'. 

Voorzitter Marcel Dings: “Onze regio is een broeinest van kennis en kunde op het gebied van zachtfruit en gezondheid. Wij geloven erin om ‘Aardbeienland’ voor de regio en sector te laten uitgroeien tot een Berry-Briljant." Kern van de transitie is het verrijken van de toeristische attractie Aardbeienland met onderzoek, educatie, regio promotie en sociale betrokkenheid en dat vervolgens verbreden met promotie voor de totale zachtfruitsector.

Een ambitie die aansluit bij de door Gemeente Horst aan de Maas geïnitieerde ambitie van “De Gezondste Regio 2025”. Projectleider Jan Janssen: “Berry Briljant is een visitekaartje wat staat voor gezonde voeding en met de ambities van Afslag 10 op het gebied van Sport, Recreatie en Cultuur geven we echt invulling aan die Gezondste Regio en versterken daarmee de toeristische waarde voor deze regio.”

4 hectare
Wethouder Bob Vostermans is in zijn nopjes: “Zachtfruit is een belangrijke pijler in onze Gemeente en met Delphy hebben we een belangrijke wereldspeler om de hier opgedane kennis wereldwijd te verspreiden.”

Het Onderzoekscentrum Zachtfruit omvat zowel de bedekte als onbedekte teelt van zowel de aardbei, blauwe bes, framboos, braam en overig zachtfruit. Met een oppervlakte van ruim 4 hectare vergt dit een investering die richting de zes nullen zal gaan, in een kas, teelt ondersteunende voorzieningen en infrastructuur.

Algemeen Directeur Delphy Jacco van der Wekken: “De combinatie van onderzoek, promotie en educatie die Berry Briljant ons biedt vormen voor ons een ideale omgeving en voedingsbodem. We staan kort bij de zachtfruitsector, zodat praktijkgericht onderzoek ook direct aansluit bij wat er bij onze klanten maar ook bij de consumenten leeft."

Educatie
Het Themapark met terras en winkel wordt door de komst van Delphy versterkt. Maykel Claassen van Aardbeienland: “Middels begeleide excursies kunnen consumenten kennisnemen van de modernste teeltmethoden van zachtfruit en daarmee kunnen we educatie daadwerkelijk inhoud geven”.

Samen met het Citaverde College en Kerngezond wordt dit programma verder uitgewerkt. Wethouder Eric Beurskens: “In de toeristische sector gaat het erom mensen te verrassen, te laten ontdekken en te inspireren. Het toevoegen van educatieve elementen is met name voor kinderen een prima middel. Wie wil nu niet weten hoe die bessen en aardbeien groeien en bloeien?”

Op een informatieavond op 16 december zullen de plannen aan de omgeving worden gepresenteerd.

Voor meer informatie:
Delphy
www.delphy.nl

 

Berry Promotions                                                www.berrybriljant.nl                                   communicatie@berrybriljant.nl

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven