Ricardo Cavolo ontwerpt nieuwe limited editie Chiquita stickers

De Spaanse kunstenaar Ricardo Cavolo heeft voor Chiquita vijf speciale edities ontworpen voor de bekende blauwe stickers. Deze ontwerpen zijn gemaakt met de Google Tilt Brush, een Virtual reality (VR) app die gebruikers in staat stelt (in) 3D kunst te maken. Hiermee wordt de illusie gecreëerd dat gebruikers als het ware het kunstwerk in kunnen stappen. 



Symboliek
Illustrator Ricardo Cavolo past volgens beide partijen goed bij het merk Chiquita, omdat ze dezelfde waarden en 'look & feel' delen, met onder andere uitbundig gebruik van geel en levendige beelden. Zijn kunst voor Chiquita bevat veel symboliek: er zijn twee stickers met een man en twee met een vrouw, die staan voor gelijkheid. Daarnaast valt op dat de afgebeelde personen twee paar ogen hebben, als symbool voor Ricardo's filosofie dat 'zien' kennis en macht geeft. Een van de stickers bevat ook een afbeelding van een hart met vlammen in de kern, die volgens de kunstenaar staat voor "de kracht in ieder van ons". 



Ricardo's werk gaat van muurschilderingen en pyrografie tot grafisch ontwerp, en hij maakt veel van zijn werk digitaal om zijn kunst ook online toegankelijk te maken. Hij is dan ook populair online met meer dan 200.000 volgers op Instagram.



Bekijk hier de VR experience:

De nieuwe speciale editie stickers zijn beschikbaar via deze link.

Bron: Chiquita 

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven