Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: Asda wijt lage omzet aan Brexit

VK: Asda wijt lage omzet aan Brexit
De Asda, de Britse tak van de Amerikaanse retailgigant Walmart, had in zijn afgelopen kwartaal een afname in omzet. Volgens Asda komt dit door de onzekerheid omtrent de Brexit. Dit heeft een negatieve invloed gehad op het consumentengedrag. Asda maakte onlangs bekend dat in het derde kwartaal de vergelijkende winkelomzet met 0,5% is afgenomen. In het tweede kwartaal was deze omzet juist met 0,5% gestegen.
Bron: https://www.esmmagazine.com  

Britten geven minder uit
Britten hebben in oktober minder uitgegeven, zo blijkt uit officiële statistieken. Eerder waren de uitgaven van consumenten juist een stimulans voor de economie, ondanks de Brexit-crisis. Het teruglopen van de uitgaven impliceert dat de Britse economie trager wordt. Door de onverwachte afname in omzet is de groei van de retailsector in de afgelopen drie maanden op zijn zwakste niveau gekomen sinds april 2018, aldus het Britse nationale bureau voor de statistieken.
Bron: https://www.esmmagazine.com

Een einde aan plastic verpakkingen door een slimme supermarkt
In een rapport van Greenpeace wordt een toekomst omschreven, waarin supermarkten een eind hebben gemaakt aan overbodig plasticverbruik. Het rapport heeft de naam "The Smart Supermarket: How retailers can innovate beyond single-use plastics and packaging" ("De Slimme Supermarkt: hoe retailers kunnen innoveren zonder wegwerpplastic en verpakking") De supermarkt van de toekomst maakt volgens het verslag gebruik van slimme technologie om plastic verpakking weg te werken, het meenemen van hervulbare containers door consumenten aan te moedigen en om een trouwe klantenbasis te creëren.
Bron: https://www.treehugger.com

Australië: vakbond krijgt boete, moet Woolworths compenseren voor staking
De Australische vakbond National Union of Workers (NUW) heeft een boete gekregen van bijna AU$73.000 (ongeveer €45.000) in verband met een onwetmatige stakingsactie. Ook moet de vakbond Woolworths compenseren voor nog eens AU$100.000 (€62.000). De stakingsacties waarvoor de NUW beboet wordt vonden plaats bij distributiecentra voor alcoholische dranken van Woolworths ten westen van Melbourne.
Bron: https://www.smh.com.au 

Amazon breidt supermarktaanbod uit
Amazon heeft in de VS zijn supermarktaanbod significant uitgebreid. De VS is de thuismarkt van Amazon, die regelmatig wordt gebruikt om nieuwe initiatieven te introduceren en deze bij succes ook elders in de wereld in te zetten. Dankzij de overname van Whole Foods Market van een aantal jaren geleden heeft Amazon nu een netwerk van 479 winkels en een netto omzet van US$17mld (€15,5mld).
Bron: https://retailanalysis.igd.com  

VS: Walmart heeft sterke resultaten in aanloop naar de feestdagen
Walmart heeft zijn jaarlijkse winstverwachting naar boven toe bijgesteld. De sterke economie heeft ervoor gezorgd dat consumenten meer uitgeven in zowel Walmart-vestigingen als op de sites van de retailgroep. Ook wist Walmart meer marktaandeel te verkrijgen op het gebied van de omzet van levensmiddelen en andere boodschappen. Walmart heeft melding gemaakt van winstcijfers die hoger uitvielen dan verwacht. Ook de vergelijkende winkelomzet en de online omzet vielen in het derde kwartaal hoger uit. De Amerikaanse keten heeft al meer dan vijf jaar op rij groei laten zien, wat een prestatie is die door de concurrentie vooralsnog niet is behaald.
Bron: https://www.reuters.com 

Canada: omzet van Loblaw stijgt met 2,2%
De omzet van levensmiddelen is bij de Canadese retailgroep Loblaw in het derde kwartaal van 2019 iets toegenomen. Het drogisterijsegment van Loblaw was echter de grootste bron voor meer omzet in deze periode. In de 16 weken tot 5 oktober kwam de retailomzet neer op CA$14,42mld (€9,9mld). Ten opzichte van de CA$14,11mld (€9,7mld) van het jaar ervoor is dat een toename van 2,2%. Met uitsluiting van de omzet van franchisevestigingen steeg de retailomzet van Loblaw met 1,6%, oftewel met CA$226mln (154,9mln).
Bron: https://www.supermarketnews.com

Publicatiedatum: