Meloen en watermeloen, hoofdrolspelers op de Davis Cup

"Onze meloenen hebben in alle teeltgebieden dezelfde smaak"

Een plaatsje veroveren op een markt zoals die van de meloen en watermeloen is helemaal niet zo eenvoudig. Maar met beheersbare en beperkte volumes die toelaten de controle te behouden over een premium product dat daarenboven tegen een concurrentiële prijs wordt aangeboden, is het Spaanse merk Melón de Autor daar alvast in geslaagd. Het label werd slechts drie jaar geleden opgericht en het ligt nu al mooi in de schappen van enkele grote supermarktketens in Spanje, maar bijvoorbeeld ook in Frankrijk en Dubai.

“Soms staan de sterren gewoon gunstig”, grapt Jordi Valle, die samen met Miquel Torradeflot de oprichter is van het merk Melón de Autor. "We zijn erg blij met de resultaten en we proberen nog door te groeien in Spanje, waar veel Piel de Sapo wordt geconsumeerd. Tegelijkertijd kijken we ook naar het buitenland, want ook daar willen we bijdragen aan het opkrikken van de meloenconsumptie," voegt hij eraan toe.

“Een van de grote voordelen van Melón de Autor is dat de smaak het hele jaar door dezelfde is, of de meloen nu uit Spanje, Senegal of Brazilië komt, waar we trouwens beschikken over eigen plantages. In navolging van het succes met Melón de Autor zag in maart dit jaar Sandía Foodie het licht, een zwarte watermeloen zonder pitjes. Ons doel is om dit product jaarrond aan onze klanten te kunnen leveren. Daarom kweken we deze watermeloen, net als onze meloen, in Senegal, Spanje en ook in Brazilië, waar de testresultaten voorlopig bevredigend zijn. Maar we willen er 100% zeker van zijn dat we Braziliaanse watermeloenen kunnen aanbieden met hetzelfde kwaliteitsniveau als de Spaanse watermeloen”, legt Jordi Valle uit.

Beide merken hebben hun intrede gedaan op een van de meest prestigieuze internationale tennistoernooien, de Davis Cup 2019, die van 18 tot 24 november in Madrid wordt gehouden. Het is hun taak de spelers, hun entourage en vips een gezonde snack aan te bieden.

“We serveren al versgesneden fruit van Autor de Melón en Sandía Foodie in de kleedkamers, de tennispleinen, de VIP-ruimte en in het restaurant van de spelers, maar ook smoothies, gedroogde meloen en watermeloen en verse MyCubies snackkomkommers. We staan open voor een langdurige samenwerking met de sportwereld. ”

Hoewel de consumptie van watermeloen in de herfst- en wintermaanden veel lager ligt dan in de zomermaanden, is het toch belangrijk aanwezig te blijven met het merk in de schappen van de supermarkten. “Naast vers fruit leveren we ook gedroogde watermeloen en meloen. Laten we niet vergeten dat 5 gram gedroogd fruit gelijk staat aan 60 gram vers fruit, met behoud van de nutritionele eigenschappen. Ze zijn de ideale snack voor de atleet die zijn energietank weer wenst op te laden tijdens een training of wedstrijd,” zegt de verkoopmanager.

Over het huidige verkoopseizoen zegt Jordi: “Het lijkt er wel op dat met de klimaatverandering de kou wat langer op zich laat wachten in Spanje en zo hadden we tot voor kort een overvloedige vraag naar meloen en watermeloen. Normaal gezien loopt de aanvoer vanuit Brazilië wat stroever in de maanden januari en februari vanwege de daling van de vraag, maar het is eigenlijk nog te vroeg om te voorspellen hoe de markt zal evolueren," luidt het afsluitend.

Voor meer informatie:
Jordi Valle
Melón de Autor
Calle Paseo del Progreso, 34. 
Olesa de Monserrat - Barcelona (Spanje)
Mob: +34 643 138 870
jordi_adim@yahoo.es
info@melondeautor.es
www.melondeautor.es


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven