Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Grootschalige promotiecampagne voor kaki's in Spanje

Gedurende de maand november organiseert Anecoop samen met de de Raad van Toezicht van de beschermde oorsprongsbenaming 'Ribera del Xúquer een landelijke promotiecampagne voor kaki's. Kaki's hebben veel potentie maar desondanks is het fruit nog altijd onbekend bij veel mensen. Het voornaamste doel van de nieuwe campagne is dan ook het verhogen van de kennis over deze fruitsoort, waarbij een breed publiek zal worden bereid via diverse media en promotionele activiteiten. 

Anecoop verwacht dit seizoen zo'n 150.000 ton fruit te oogsten en dat is meer dan vorig seizoen. De extreme weersomstandigheden in oktober van dit jaar hebben niet tot verliezen geleid en hebben ook geen nadelige gevolgen gehad voor de kwaliteit van het fruit. 

Er zullen in het hele land gelijktijdig twee campagnes lopen die elkaar aanvullen (PDO Kaki Ribera del Xúquer en Kaki persimmon Bouquet). De kosten van de campagne bedragen rond de één miljoen euro. 

Naast de promotie in Spanje zal Anecoop de BOB-campagnes in het VK, Frankrijk, Duitsland, Canada, de Verenigde Arabische Emiraten en Saoedi-Arabië ook ondersteunen.  

Landelijke campagne voor BOB Kaki Ribera del Xúquer
De voornaamste communicatiestrategie van deze campagne, die mede door de EU en de provincie Valencia wordt gefinancierd, is gebaseerd op televisiespots en gesponsorde optredens in tv-programma's. 

De campagne zal ook via sociale netwerken worden verspreid door bloggers, influencers en media. Naar schatting zal de campagne gegarandeerd 820.000 views opleveren. 

Landelijke campagne voor Kaki persimmon Bouquet

De Kaki Persimmon Bouquet-campagne zal € 285,000 kosten en is gericht op televisie en sociale netwerken. Er zullen spots worden uitgezonden met de komiek Luis Piedrahita in de hoofdrol en prijsvragen en promoties worden georganiseerd. De reclames worden ook op de radio uitgezonden waarmee naar schatting 1,6 mln potentiële luisteraars worden bereikt. Daarnaast zal er worden geadverteerd op de treinstations van Renfe. 

Voor meer informatie:


Protected Designation of Origin Kaki Ribera del Xúquer
Tel: +34 96 299 77 02
d.o.kaki@kakifruit.com
www.kakifruit.com

Anecoop
Tel. +34 963 938 500
info@anecoop.com
www.anecoop.com  

Publicatiedatum: