Groothandelaar Milevski uit Nürnberg opent nieuwe verkoopstand

"Met de groothandel willen we de gastronomie en de specialist bedienen"

Veel traditionele bedrijven en directe leveranciers van de retail nemen tegenwoordig afscheid van de groothandelsmarkten in Duitsland. Op sommige plaatsen leidde deze tendens reeds tot sluiting van de groothandelsmarkt.

Zo niet in Nürnberg, waar het management van het verscentrum de toekomst positief tegemoet ziet. De firma Milevski – dienstverlener van alle grote ketens - heeft zelfs besloten om naast de lucratieve directe levering aan de lokale levensmiddelenhandel ook een groothandelsstand te openen. Sinds donderdag 7 november 2019 bedient het familiebedrijf ook gespecialiseerde retailers en gastronomen in de regio, vertelt Goran Milevski.


Links: Het verkoopteam bij de groothandelsstand 
Rechts: Goran Milevski, de ambitieuze directeur van het bedrijf

Vader Milevski heeft reeds meer dan dertig jaar ervaring in de versbranche. Samen met zijn zoon Goran heeft hij het bedrijf in de loop der jaren uit kunnen bouwen tot een gerenommeerde partner van de lokale levensmiddelenhandel: inmiddels heeft het bedrijf circa 1200 m² gekoelde opslagruimte (zes koelruimtes en drie klimaatzones), de modernste sorteer- en verpakkingsinstallaties evenals een handelsareaal ter beschikking.

"In overleg met onze eveneens ervaren compagnon Akdemir ontstond het idee om een verkoopstand te openen zodat we ook de gastronomie en de gespecialiseerde retail kwalitatief goede producten tegen eerlijke prijzen aan kunnen bieden. Dat wil zeggen: mijn jongere broer en ik zullen ons met ons bestaande dienstverlenings- en handelsbedrijf bezig houden, terwijl mijn vader en de heer Akdemir zullen de groothandelsstand gaan runnen. We zijn er van overtuigd dat deze twee bedrijfsactiviteiten elkaar aan zullen vullen.“


Vader Milevski (l) en de heer Akdemir zullen samen de groothandelsstand runnen.

Breed assortiment
Desalniettemin zal de productpresentatie op de verkoopstand er heel anders uitzien dan de vaste contracten die in opdracht van de retail vervuld worden, meent Milevski. "Op de groothandelsstand zal het zwaartepunt onder andere op het Turkse productpalet liggen, bijvoorbeeld mini-aubergines, granaatappelen en puntpaprika's. We willen echter een brede clientèle aanspreken en zullen dan ook producten van overzee, zoals meloenen, exotisch fruit en Spaanse kruiden, aanbieden.

Daarnaast zullen we op de stand, in tegenstelling tot de 10 x 500 gram of 1 kg kistjes voor de retail, voornamelijk losse producten vanuit kratjes aanbieden. Er zijn echter ook kleinere gespecialiseerde retailers die vragen om verpakte producten en we zullen hen dat ook bieden aan de stand."


Sinds afgelopen donderdag werden de eerste afhaalklanten bij de stand begroet

Digitale expansiekoers
De opening van een groothandelsstand is onderdeel van een bedrijfsstrategie voor de lange termijn: men heeft het namelijk tot hun opgave gemaakt om de dienstverlening van het bedrijf stapsgewijs en passend bij de tijdsgeest uit te breiden. "Speciaal voor de gastronomieklanten werken we momenteel aan een app, zodat men de producten heel eenvoudig direct bij ons kan bestellen. De basisgedachte hierachter is de bestellingsaanname nog een stap verder te vereenvoudigen, zodat men alleen maar het menu in hoeft te voeren en de bijpassende versproducten automatisch getoond worden", zegt Milevski.

Deze vereenvoudigde bestellingsaanname biedt zowel de klanten alsook de leverancier een duidelijk voordeel. "Zo proberen we ons van de concurrentie te onderscheiden en onze clientèle een interessante meerwaarde te bieden. We hopen het systeem in de loop van december in gebruik te nemen."

Macedonische druiven
Buiten de continue uitbreiding van de dienstverlening wil men eveneens het productassortiment geleidelijk uitbreiden. Het management probeert zo mogelijk geen gebruik te maken van tussenhandelaren en de producten direct van telers af te nemen. Momenteel staat men op het punt een project op te zetten in het oorspronkelijk thuisland van de familie Milevski in Macedonië. "We hebben daar een goede, betrouwbare coöperatie gevonden die zich overwegend op de druiventeelt gespecialiseerd heeft. Afgelopen jaar heeft men in totaal op 140 hectare het moderne druivenras Thomson Seedless geteeld. Er worden echter ook andere bekende rassen zoals Crimson, Red Globe en Italia gecultiveerd. Momenteel presenteren we de Duitse retail de eerste monsters en we hopen dat we vanaf volgend jaar vaste contracten kunnen vervullen.“   

Voor meer informatie:
Goran Milevski
Milevski GmbH
Großmarkt Nürnberg
Leyher Straße 107
90431 Neurenberg
+49 911 32162210
gm@milevski.de 
Facebook


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven