Paul Yin, B&C Lifestyle

“Door de toenemende populariteit van pomelo's is er veel concurrentie in de markt”

Tholen – Het Chinese B&C Lifestyle heeft naast het exporteren van babyvoeding vorig jaar de import van Chinese gember ter hand genomen. “We zijn begonnen met de import van conventionele gember, maar om onze klanten een groter assortiment te bieden, importeren we nu ook biologische gember, pomelo’s en nashiperen”, vertelt Paul Yin, salesmanager van B&C Lifestyle.

Biologische gember
“Hoewel de vraag naar gember de laatste jaren flink is toegenomen, is de markt voor biologische gember nog een nichemarkt. Toch neemt de vraag naar biologische gember gestaag toe, waardoor we hebben besloten om biologische gember op te nemen in ons assortiment. Steeds meer mensen zien de gezondheidsvoordelen van gember in en we verwachten dat de komende jaren de vraag naar gember toe zal blijven nemen”, aldus Paul.

Door de stabiele aanvoer en de licht stijgende vraag is de prijs van biologische gember momenteel stabiel. Dit in tegenstelling tot de prijs van conventionele gember. “De prijs van conventionele gember is op het moment relatief hoog als we het vergelijken met vorig jaar, en deze blijft maar stijgen. Dit komt doordat het koudere weer de gemberconsumptie stimuleert en vanwege de beperkte Chinese voorraden die er nog zijn. De nieuwe oogst wordt pas over anderhalve maand verwacht, dus de prijs zal waarschijnlijk tot eind februari 2020 niet dalen.”

“Pomelo’s steeds populairder”
“Naast biologische gember zijn we ook gestart met de import van Chinese witvlezige pomelo’s. De vraag is stijgend, omdat de consumenten opzoek zijn naar ander fruit dan appelen en peren. Hierdoor worden pomelo’s de laatste twee jaar steeds populairder in Europa. Niet alleen onder de Aziatische Europeanen zijn pomelo’s gewild, maar ook steeds meer Europeanen zijn bekend met het fruit”, zegt Yin. “Door de toenemende populariteit is er veel concurrentie in de markt. Veel bedrijven willen hier een graantje van meepikken.”

“Prijzen nashipeer onder druk”
“Inmiddels zijn de eerste nashiperen ook bij ons aangekomen. Er is wel degelijk vraag naar deze fruitsoort, maar het loopt nog niet bepaald storm. Hierdoor staat de prijs momenteel onder druk. We zien wel potentie voor de nashipeer, maar dit heeft nog wat tijd nodig. Wij vinden het belangrijk om onze klanten een steeds groter en completer assortiment aan te bieden en in te spelen op de wensen van de klant”, besluit Paul.

Voor meer informatie:
Paul Yin
B&C Lifestyle B.V.
Barbizonlaan 104
2908 ME, Capelle aan den IJssel 
Mob: 06-40730628
yin@bclifestyle.nl


 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven