Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Millennials zoeken actief naar nieuwe smaken

Omdat de consumentenvraag naar smaakinnovatie hoog is, onthult Technomic’s Flavor Consumer Trend Report 2019 dat de bereidheid van consumenten om nieuwe smaken te proberen varieert per gelegenheid. Consumenten zijn minder geneigd om met smaken te experimenteren wanneer ze bestellen dan wanneer ze ergens eten of afhalen. De mogelijkheid om ze nieuwe smaken te laten kiezen bestaat door voeding exclusief volgens speciale bestelformats aan te bieden, zoals ergens eten of het leveren van specifieke maaltijden of gratis leveringsacties voor speciale voedingsitems. 

Charles Winship van Technomic: "Consumenten betalen liever niet voor iets dat ze niet lekker vinden als ze nieuwe gerechten proberen en de afleverkosten verergeren dit alleen maar. Aanbieders zouden erover kunnen nadenken om meer bekende ingrediënten en smaken in de picture te brengen of om een lokkertje te gebruiken zoals gratis levering van nieuwe gerechten."

Belangrijke punten uit het rapport zijn:

  • 68% van de consumenten geeft toe dat ze eerder een restaurant zouden bezoeken dat nieuwe smaken aanbiedt
  • 46% van de consumenten aarzelt om nieuwe smaken te proberen omdat ze niet willen betalen voor iets waarvan ze niet zeker zijn of ze het lekker zullen vinden
  • 20% van de millennials zoekt actief en regelmatig nieuwe smaken uit om te proberen

Het Flavor Consumer Trend Report 2019 onderzocht de antwoorden van 1.700 consumenten en huidige en toekomstige menutrends om voedingsoperators en leveranciers op de hoogte te brengen van de veranderende consumentenvoorkeuren wat smaken betreft en om afzetmogelijkheden te identificeren. 

Klik hier voor het volledige rapport. 

Voor meer informatie:
Anne Mills
Technomic
Tel: +1 (312) 506-3867
Email: amills@technomic.com 

Publicatiedatum: