Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verpakkingen moeten voldoen aan duurzaamheid en functionaliteit

"Kant-en-klaarmaaltijden zijn niet langer een trend maar een vereiste."

Op de Fruit Attraction is de opkomst van kant-en-klare producten duidelijk terug te vinden. Onder de nieuwe producten viel Primeale op met magnetronmaaltijden met drie soorten aardappelen in een exclusieve verpakkingen: één met spruiten en een met sperziebonen die direct na opening gekookt kunnen worden.


Links: David López Cerro, commercieel en marketing directeur; rechts: Mikel Elorza, algemeen directeur van Primeale.

Vers gesneden producten
Primeale en heeft nieuwe producten ontwikkeld die de bereiding van makkelijker maken en deel uitmaken van het Gourmet assortiment. Primeale Gourmet biedt niet alleen een innovatief kookconcept dat de consument helpt om in enkele minuten te genieten van een kwaliteitsgerecht, maar onderscheidt zich vooral door de kwaliteit van haar zorgvuldig geselecteerde producten.

Voor David López Cerro, commercieel en marketingdirecteur van Primeale, is deelname aan deze beurs "onze stap naar volwassenheid geweest. We zijn niet langer een topproducent, maar willen een revolutie teweegbrengen in de sector met nieuwe formats en innovatieve concepten op het gebied van koken".

Een van de nieuwe producten die Primeale presenteert, is een magnetronassortiment dat bestaat uit een product met drie Jazzy en Laurette aardappelen met een exclusieve verpakking van kraftpapier, een product met spruiten, en een product met sperziebonen die klaar zijn om te koken na opening. "De klanten die ons op onze stand hebben bezocht, hebben deze revolutie gezien en hebben hun tevredenheid geuit over onze inzet en de manier waarop we naar de toekomst van het segment kijken. We zijn erg blij met de introductie van Primeale Gourmet en de innovatiedrang die het ons heeft gegeven", aldus López Cerro.

"Als je team in een idee gelooft, doen je klanten dat ook"
Verwijzend naar de kenmerken van Primeale Gourmet, die aansluiten bij de trend van gemak en functionaliteit van het koken van kwaliteitsgerechten, is het belangrijk dat de mensen een trend vertalen naar de realiteit. Zoals Mikel Elorza, CEO van Primeale Spanje, zegt: "Als u wilt dat uw klanten in uw voorstellen geloven, moet iedereen in het bedrijf eerst in ze geloven. De introductie van het merk Primeale Gourmet is het resultaat van de toewijding van alle medewerkers. Het is een mentaliteitsverandering waar we al jaren aan werken."

Van trends naar behoeften 
Een van de trends die het sterkst voelbaar was bij Fruit Attraction was de gewoonte om gezond te eten en de opkomst van vers gesneden en kant-en-klare producten. De groenten- en fruitsector heeft in dit opzicht alle ingrediënten om het voortouw te nemen in de richting van gezonde alternatieven, vol smaak en praktische oplossingen voor het dagelijks leven. Een sector vol mogelijkheden om verder te groeien en ideeën en formats te ontwikkelen die zich aanpassen aan de eisen van mobiliteit, urgentie en gezondheid.

Functionaliteit van duurzame verpakkingen
Duurzaamheid in verpakkingen wordt steeds belangrijker en we zijn nog steeds op zoek naar materialen om plastic te vervangen: papier, karton, gerecycled PET of zelfs, zoals veel leveranciers op de beurs presenteerden, biologisch afbreekbare verpakkingen gemaakt van biologische materialen. "In dit opzicht", zegt Primeale, "hebben we veel informatie en bewustzijn nodig over de werkelijke implicaties van het gebruik van het ene of het andere materiaal, rekening houdend met het feit dat verpakkingen onder andere verschillende functies hebben:

  • de kwaliteit van het product te beschermen,
  • te helpen bij het transport en de distributie,
  • de aandacht van de consument trekken,
  • informatie te verstrekken aan de klant,
  • en, in het geval van producten die geschikt zijn voor de magnetron, dienen als onderdeel voor het koken."

Mikel Elorza, algemeen directeur van Premiale en Anylú Vidal, hoofd marketing en communicatie.

Primeale España, een producent, verpakker en verkoper in de groenten- en fruitsector, behoort tot de op één na grootste coöperatieve voedingsgroep in Frankrijk: Agrial. De versafdeling omvat drie gerenommeerde merken: Primeale voor de beste groenten, Florette voor gewassen, kant-en-klare salades en Créaline voor kant-en-klare crèmes en soepen.

In Spanje heeft Primeale twee faciliteiten en teeltgebieden, gelegen in Jerez de la Frontera (Cádiz) en Portillo (Valladolid).

Tot de geteelde groenten behoren een breed assortiment wortelen, prei, bloemkolen, spruiten, verschillende soorten bonen, tuinerwten en radijs, maar ook Jazzy aardappelen.

Meer informatie:
Anylú Vidal
Hoofd Marketing en Communicatie
Primeale
Ctra. Nueva Jarilla, Km 1,2
11591 Gualdalcacín
Jerez de la Frontera (Cádiz)
T: +34 956 15 77 49

website www.primeale.es
mail: anvidal@primeale.es

Publicatiedatum: