Afzetcijfers Waitrose

Britten kiezen vaker voor seizoensgroenten

Uit afzetcijfers van Waitrose blijkt dat Britse wortelgroenten bezig zijn met een terugkeer omdat mensen vaker seizoensgroenten eten. De supermarkt heeft z'n order voor groenten als rapen en koolrabi verdubbeld omdat mensen teruggaan naar traditionele groenten. Koolrabi, knolselderij en rapen zorgen allemaal jaar-op-jaar voor verdubbelende afzetcijfers en steeds meer klanten zoeken groenten online. 

Het aantal klanten dat koolrabi zoekt is vergeleken met vorig jaar op de website van de retailer met 52% gestegen. Knolselderij steeg met 25%, venkel met 30% en rapen met 17%. Courgette wat voorheen een populaire groente was, ziet een daling van 1,4%.

De interesse in de voorheen ongeliefde wortelgroenten komt o.a. door de 'lelijke groenten' beweging (de tendens om alle groenten van telers te kopen, ook die qua uiterlijk niet voldoen) en door Britse chefs die vaker geïnteresseerd zijn in lokale en seizoensgerechten. 

The Telegraph citeerde Zoe Simons van Waitrose: "Veel traditionele Britse wortelgroenten zijn het afgelopen decennium helaas uit de gratie geraakt, maar het afgelopen jaar zien we een ware opleving."

 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven