Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse druivenexporteur Fruitsland maakt de balans op

Het Italiaanse Fruitsland heeft zijn druiventeelt aanzienlijk verhoogd en er kwam interessante feedback als het gaat om kwaliteit. Nu het seizoen voorbij is, kan het bedrijf een evaluatie maken van de evolutie van de druivensector: nieuwe markten, verschillende manieren van consumptie en innovatieve strategieën om processen en kwaliteit te verbeteren.

Timco druiven

"Onze teelt kon groeien dankzij onze investeringen. We hebben het areaal met 25% uitgebreid en de hele keten bewaakt. Het feit dat onze verwerkingsfaciliteit zich op slechts een paar kilometer van de druivengaarden bevindt, betekent dat we een snelle verwerking, stipte leveringen en verse volledig gecontroleerde druiven kunnen garanderen", verklaart Angelo Di Palma, eigenaar van Fruitsland (op de foto hieronder samen met zijn broer Donato (links)).

Fruitsland teelt 20 rassen met behulp van innovatieve technieken die geschikt zijn voor de afzonderlijke kenmerken van elke druif. Dankzij haar onderzoek en organisatie is het bedrijf sterk aanwezig op de Europese markten en is het ook op zoek naar nieuwe zakelijke kansen.

"We hebben dit jaar het Midden-Oosten bereikt, dat bijzonder veeleisend is, dankzij druiven met een maat die groter was dan 22 mm en die qua geur en smaak tot één van beste behoren. Het gaat om de pitloze Timco, Carlita en Melanie (de eerste twee zijn rood en de derde is wit) en de Black Moon, die een bijzonder aromatische smaak heeft en druiven die groter zijn dan 26 mm. We zijn de enige in Italië die dit hebben."

"We hebben onze aanwezigheid in Europa versterkt en zijn beschikbaar op traditionele markten zoals Duitsland en Scandinavië, maar ook in opkomende landen zoals Oost-Europa, Tsjechië en Polen," zegt Donato Di Palma.

Het betreden van nieuwe markten betekent kunnen anticiperen op verschillende consumptietrends.

"Consumenten zien druiven steeds meer als een snack in de ochtend of middag. Om aan deze behoefte te voldoen, richten we ons op rassen met onderscheidende smaken. Daarnaast werken we ook aan kleine verpakkingen (300 – 400 gram) als alternatief voor de traditionele oplossingen in winkelschappen."

Voor meer informatie:
Angelo e Donato Di Palma
Fruitsland
Via del Melocotogno, 3 - P. 1
70014 Conversano (BA)
Tel./fax: +39 080 9671685
Cell.: +39 338 3259579
Email: info@fruitsland.it
Web: www.fruitsland.it 

Publicatiedatum: