Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Premium druiven zijn momenteel het enige winstgevende segment"

De reden waarom druiven het minder goed doen op de markt is telers en handelaren nog altijd een raadsel. Een ding is wel duidelijk en dat is dat fruit van premium kwaliteit momenteel het enige winstgevende segment is.

"Momenteel werken we met de rassen Italia, Red Globe and Black Pearl. Ondanks de uitmuntende kwaliteit verloopt de afzet van standaarddruiven traag. Daarnaast is de aanvoer overvloedig," legt Lorenzo Bellassai uit van het in Mazzarrone gevestigde Giovanni Bellassai. 

"We mogen niet klagen over de prijzen van fruit van premium kwaliteit. Het enige probleem is de beperkte beschikbaarheid." 

Lorenzo Bellassai.

De speciale aanbiedingen van binnenlandse retailketens en felle concurrentie van Griekenland en Turkije helpen ook niet echt mee. Bovendien is het zo dat binnenkort de eerste druiven uit Brazilië en Peru weer op de markt komen.

"Momenteel exporteren we onze druiven met pitten naar Frankrijk en werken we met markten in Italië, hoewel de handel traag is."

In eigen land is Giovanni Bellassai de officiële leverancier van MD Italia geworden. "Onze kwaliteitsdruiven zijn verkrijgbaar in de winkels. We merken dat consumenten in Sicilië zich veel bewuster zijn van de kwaliteit en herkomst van producten."

"Ik zou willen dat mensen wisten hoeveel werk het is om één tros druiven te telen. Gezien de huidige situatie verwacht ik dat onze druiven minimaal tot half december verkrijgbaar zullen zijn op voorwaarde dat het goed weer blijft."

Lorenzo Bellassai zal aanwezig zijn op Fruit Attraction 2019 (Madrid, 22-24 oktober).  Wie een afspraak wil maken, kan contact opnemen met Lorenzo via het volgende telefoonnummer en e-mailadres: +39 339 8638049 or at lorenzobellassai@gmail.com.

Contact:
Giovanni Bellassai Srl
Viale del Lavoro
95040 Mazzarrone (CT) 
Website: www.giovannibellassai.it

Publicatiedatum: