Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"En wij zijn pas net begonnen!"

Meer dan 22 miljoen plastic verpakkingen bespaard dankzij Natural Branding

Eosta, leverancier van verse biologische groenten en fruit, is trots op het feit dat ze in samenwerking met maar liefst 32 supermarktketens in 13 landen tot op heden meer dan 22 miljoen plasticverpakkingen hebben bespaard dankzij Natural Branding lasertechnologie.

Vaak worden biologische producten in plastic verpakt, alleen maar om ervoor te zorgen dat er een onderscheid is tussen het biologische product en het gangbare alternatief. Een goede oplossing voor deze onnodige verpakkingen is Natural Branding, een lasertechnologie waar Eosta en haar partners al sinds 2016 mee werken. 

Natural Branding is een natuurlijke, eco-vriendelijke manier om een merkteken op een stuk fruit of groente aan te brengen, in de vorm van letters of een afbeelding op de schil. Met laserlicht wordt alleen wat pigment verwijderd uit het buitenste laagje van de schil. De contactvrije methode is goedgekeurd door SKAL, er worden geen hulpstoffen gebruikt en de methode is zeer oppervlakkig. Het heeft dan ook geen invloed op smaak of houdbaarheid. Het fruit en de schil kan gewoon gegeten worden, zelfs het stuk met het merkteken. De benodigde energie voor het aanbrengen van een merkje is minder dan 1% van de energie benodigd voor een sticker. Het grootste voordeel van deze innovatie is dat het biologische product nu niet meer hoeft te worden verpakt in milieuonvriendelijk plastic.

De plasticvrije biologische producten worden zeer gewaardeerd door zowel supermarkten als consumenten en tot op heden zijn de gelaserde producten inmiddels in 13 landen en 32 supermarktketens te vinden. Paul Hendriks, verpakkingsexpert bij Nature & More: “Het is mooi om te zien dat zo veel van onze klanten Natural Branding als een concrete oplossing zien. Ze begrijpen dat de meest duurzame verpakking geen verpakking is.” Duurzaamheidsmanager Michaël Wilde is ook erg trots: “Samen met onze retail partners hebben wij inmiddels 22 miljoen verpakkingen bespaard en dat is ongeveer 6000 km aan plastic film. Qua CO2-uitstoot is dat net zo veel als de uitstoot van een auto die 255 keer rondom de aarde rijdt.” Hij voegt nog even toe: “En wij zijn pas net begonnen!”

Nature & More is het "trace & tell" merk voor biologische groente en fruit van Eosta, internationaal distributeur van verse groente en fruit, gevestigd in Waddinxveen. Nature & More zoekt voortdurend naar manieren om minder en duurzamer te verpakken, bijvoorbeeld met verpakkingen van suikerriet. In 2018 won Eosta daarom de Sustainable Packaging Award, na eerder te zijn genomineerd voor de Plastic Soup Terrine.

Voor meer informatie:
Eosta / Nature & More
+31 (0)180 63 55 00
info@eosta.com
www.eosta.com

Publicatiedatum: