Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Miss Chiquita viert 75e verjaardag

Miss Chiquita viert haar 75e verjaardag tijdens de New York Advertising Week, het grootste jaarlijkse advertentie-evenement waar leiders uit de reclamewereld, de creatieve sector, entertainment, marketing, media en technologie bijeenkomen.

Sinds 1944 is Miss Chiquita het icoon van de Chiquita-bananen. Het bedrijf viert dit jaar de 75e verjaardag van deze 'first lady' van het bananenmerk en blikt hierbij terug op de vele gedaanten die zij de afgelopen 75 jaar heeft aangenomen.

Icoon
Begin jaren veertig van de vorige eeuw werd Miss Chiquita geïntroduceerd om Amerikaanse consumenten te leren hoe ze hun bananen het beste konden laten rijpen, pellen en eten. Bananen werden destijds namelijk nog beschouwd al een exotische fruitsoort. Het stripfiguurtje in de vorm van een banaan werd werd mede beroemd dankzij de radio-jingle die op een bepaald moment wel 376 keer per dag via zenders in heel de Verenigde Staten te horen was. Miss Chiquita kreeg ook rollen in tv-programma's en films, waardoor ze een echt icoon van de popcultuur werd. In 1987 onderging de Chiquita-first lady een metamorfose aan de hand van Oscar Grillo en nam zij de vorm aan van een temperamentvolle Latijns-Amerikaanse vrouw. Ondanks het veranderde uiterlijk door de jaren heen is de missie van Miss Chiquita onveranderd gebleven en dat is mensen laten zien hoe leuk en gezond bananen zijn.


Miss Chiquita in 1944

“We zijn heel blij dat we dit 75-jarig jubileum van Miss Chiquita kunnen vieren, die zoveel betekend heeft voor onze fans en ons merk," vertelt Peter Bolijn, marketing manager van Chiquita voor de Benelux. “Haar personage en onze jingle zijn twee van de meest herkenbare en geliefde elementen van ons merk, en we moeten niet onderschatten wat voor belangrijke rol Miss Chiquita heeft gespeeld, niet alleen voor Chiquita zelf maar bij de groei van de hele bananenindustrie."

Miss Chiquita blijft het gezicht van Chiquita bananen en gezonde voeding. Om deze bijzondere mijlpaal te vieren, zet het merk haar in het zonnetje door een gezond recept voor Tiramisu naar haar te vernoemen.

Voor meer informatie:
Chiquita
https://www.chiquita.nl/ 

Publicatiedatum: