Albert Heijn pleit al langere tijd voor de landelijke invoering van het voedselkeuzelogo Nutri-score. Daarom voert de keten nu een praktijkproef uit met de Nutri-Score in een Albert Heijn filiaal in Den Haag. Consumenten die zelf willen ervaren hoe het voedselkeuzelogo Nutri-Score werkt, kunnen tussen 8 oktober en 17 november terecht bij het filiaal van Albert Heijn in Den Haag aan de Torenstraat 2. In deze winkel zal een deel van het assortiment voorzien zijn van Nutri-Score, zodat consumenten in één oogopslag een realistisch beeld krijgen van de voedingswaarde van een product.
Onderzoek Consumentenbond
Uit nieuwe onderzoeken van de Consumentenbond is gebleken dat consumenten Nutri-Score willen. De bond vroeg ruim 1.000 consumenten naar hun mening over Nutri-Score. 76% van de ondervraagden is het (helemaal) eens met de stelling ‘Het is een goede zaak als Nutri-Score op producten wordt vermeld’, slechts 5% is het hier (helemaal) niet mee eens.
Nutri-Score
Op dit moment wordt de Nutri-Score al in Frankrijk, België en Zwitserland gebruikt. De score geeft een totaaloordeel over de voedingswaarde van een product, van A (groen) tot E (rood). Duitsland kondigde een week geleden ook aan het logo in te gaan voeren.
Bron: Albert Heijn
Praktijkproef met Nutri-Score bij Albert Heijn
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-22 Welke Europese AGF wil de Indiase retail importeren?
- 2023-09-22 Lidl streeft naar meer dan 1.100 winkels in het VK
- 2023-09-22 Carrefour neemt 47 supermarkten en buurtwinkels over in Spanje
- 2023-09-22 Na Delhaize gaat ook Jumbo twee eigen winkels franchiseren
- 2023-09-22 Verse groenten en fruit vooraan in de winkel bij vernieuwing Vlaams Aldi filiaal
- 2023-09-21 Frankrijk en Duitsland willen krimpflatie verbieden
- 2023-09-21 AI opent deuren, maar bezorgt retailers kopzorgen over kennis
- 2023-09-20 Mercadona investeerde tussen 2017-2023 meer dan € 124 mln in Barcelona
- 2023-09-20 Eerste paal geslagen nieuw AGF-DC van Picnic in Geldermalsen
- 2023-09-19 Marks & Spencer stapt over op papieren zakken
- 2023-09-19 Delhaize stelt protesterend personeel forse premies in vooruitzicht
- 2023-09-19 Jumbo wil naar 50 winkels in België
- 2023-09-18 Kroatische regering limiteert prijzen agf
- 2023-09-18 Lidl draait 88 mln verlies
- 2023-09-15 Aardbeien met chocolade verboden
- 2023-09-14 Picnic investeert na een geslaagde proef in Noord-Franrijk in veroveren Parijs
- 2023-09-14 Amazon verdubbelt aanbod levensmiddelen
- 2023-09-14 Tweede leven voor niet verkochte AGF bij Auchan
- 2023-09-13 Carrefour stoot maaltijdbox-tak af
- 2023-09-12 Waarde van flitsbezorger Getir keldert hard