Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe logistieke organisatie groothandelsmarkt Padova

Een nieuwe interne logistieke organisatie om het werk en de timing te verbeteren en om klanten nog meer tevreden te stellen. Dit is waar de Maap, de groothandelsmarkt van Padova, zich mee bezighoudt om de efficiëntie te verbeteren.

Klik hier om alle foto's te bekijken.

Bovenaanzicht van de Maap in Padova

"We willen een echte logistieke hub worden en daarvoor moeten we ons op de best mogelijke manier gaan organiseren. De groothandelsmarkten in het algemeen hebben de logistiek en al het organisatorische gedeelte dat achter dit woord schuilgaat veel te lang onderschat. Voor velen is logistiek hetzelfde als kruien. We willen dit stereotype doorbreken en onszelf continu blijven verbeteren. De actoren van deze vernieuwing zijn er drie: het bestuursorgaan, de groothandelaren en de coöperatie", zegt directeur Francesco Cera.

Klik hier om alle foto's te bekijken.

Alessio Compassi (manager prijzen en statistiek) en Francisco Cera (directeur van de Maap)

Dankzij de nieuwe organisatie kunnen de laad- en lostijden worden verbeterd. Daarnaast wordt ook de veiligheid van de medewerkers verbeterd en worden er steeds meer diensten aangeboden aan de klanten van de Maap.

Klik hier om alle foto's te bekijken.

Coördinatie, georganiseerde ruimtes, niets aan het toeval over laten, gemotiveerde productstromen, snellere ladingen, respect voor planningen, vergelijking en dialoog: dit zijn de kernbegrippen die Maap hanteert. "Sommige internationale studies hebben aangetoond dat 20% van de kosten kan worden terugverdiend alleen al dankzij een efficiënte reorganisatie", zegt Cera.

Klik hier om alle foto's te bekijken.

Luca Brusedelli

En terwijl dit verbeteringsproces voortduurt, noteerde de Maap in september een plus van 8% wat betreft de afgezette volumes. "Het definitieve saldo kan pas aan het einde van het jaar worden opgemaakt aangezien enkele maanden een negatieve trend hebben laten zien. Als de trend zich tot eind december voortzet, is het waarschijnlijk dat we de verliezen aan het begin van het volgende jaar zullen herstellen. De waarde van het afgezette groenten en fruit is vrijwel ongewijzigd gebleven", gaat Cera door.

"We richten ons ook op export aangezien dit een belangrijk kanaal is voor veel van de groothandelaren binnen de Maap. Velen van hen hebben zich dan ook georganiseerd om hun waar in heel Europa af te kunnen zetten", zegt Luca Brusadelli, voorzitter van de groothandelaren binnen de Maap.

Om de relaties met buitenlandse spelers te versterken, zal Maap aanwezig zijn op Fruit Attraction in Madrid die van 22 tot 24 oktober 2019 plaatsvindt. "Onze aanwezigheid in Madrid is nu geconsolideerd en een aantal van de groothandelaren zal ons vergezellen. Het doel is om de banden met importeurs over de hele wereld aan te halen, vooral in de landen die het gemakkelijkst bereikbaar zijn met onze groenten en fruit. Als marktorganisatie proberen we kansen te faciliteren om het contact tussen onze groothandelaren en buitenlandse spelers te vergroten", concludeert Cera.

Voor meer informatie:
MAAP  
Corso Stati Uniti, 50
35127 Padova (PD) - Italië
Tel.: (+39) 049 869 2111
Fax: (+39) 049 870 3014
Email: f.cera@maap.it  
Web: www.maap.it 

 

Publicatiedatum: