"Geen trend zonder tegentrend"

Net als in veel delen van Europa heeft de convenience-trend ook in Zwitserland voet gevat. Nieuwe, trendy versproducten duiken in heel Zwitserland in de schappen van Coop, Migros en andere retailers op. Ook de verwerkende industrie moet nieuwe wegen inslaan, ziet men bij Schöni Swissfresh AG: producent van groentenproducten in Zwitserland, gevestigd in Oberaargau in kanton Bern. Zij laten laat zich daarbij inspireren door productconcepten van ver weg als aanvulling op de klassieke productkeuze.

Naast de productie van klassieke zuurkool en rodekool heeft het bedrijf zich de afgelopen jaren nog intensiever beziggehouden met de ontwikkeling van nieuwe producten. Een voorbeeld van deze nieuwe bedrijfsstrategie is 'BBQ-Kraut', een moderne poging om de beproefde groentenklassieker als zomers barbecueproduct in de schappen te positioneren. De producten worden tegenwoordig ook sterker themaspecifiek en in doelgericht geplaatste displays in slagerijen en daarmee in de passende omgeving aangeboden", luidt het.

Noviteiten
Verdere initiatieven heeft men genomen in de categorie rauwe, ongepasteuriseerde, gefermenteerde producten. De natuurlijke melkzuurbacteriën voor een gezonde spijsvertering passen bij de megatrend van natuurlijk superfood. "We bieden sinds kort ook rauwe, gefermenteerde en ongepasteuriseerde wittekool op zuurkoolbasis aan. Ook dit past naadloos bij het good food concept. Een andere noviteit van ons bedrijf is kimchi, een pittige, kruidige groentenmix die oorspronkelijk uit de Aziatische keuken stamt. Hier wordt onze zuurkooltraditie verenigt met de consumptietrend richting internationale keuken. In het bijzonder voor kimchi zien we ook in het buitenland een interessant afzetpotentieel", verklaart men.

Herontdekking van beproefde groentenspecialiteiten
Er bestaat geen trend zonder tegentrend, benadrukken de verantwoordelijken. Ondanks alle moderniteit treden ook de traditionele gerechten opnieuw op de voorgrond, juist bij jongere consumenten. "In het kader daarvan ontstaan er kansen en inspiraties voor nieuwe toepassingen en combinaties, zoals zuurkoolfondue. We doen ook ons best om zuurkool als oplossing voor levensmiddelverspilling te positioneren. Zuurkool is ideaal voor het aanvullen van kliekjes die over zijn. Ze peppen het gerecht op en geven een interessante touch aan de smaak. Zo zijn ook proeverijen aan de Point of Sale een belangrijk marketinginstrument voor ons en de branche."

Voor meer informatie:
schoeni.ch holding ag 
Niedermattstrasse 30
CH-4538 Oberbipp
+41 62 788 48 28 
info@schoeni.ch  
www.schoeni.ch    


Publicatiedatum:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven