Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Per type verpakking zijn eigen doelen opgesteld

Bidfood wil verpakkingen in foodservice verduurzamen

De horecagroothandel Bidfood heeft doelen geformuleerd om verpakkingen binnen de foodservicebranche te verminderen en te verduurzamen. Om zoveel mogelijk impact te realiseren, start het bedrijf op korte termijn met het aanpassen van de verpakkingen van het eigen private label assortiment. Gelijktijdig gaat Bidfood in gesprek met leveranciers. Het bedrijf heeft per type verpakking eigen doelen opgesteld die begin 2021 gerealiseerd moeten zijn.

Bidfood gaat de verpakkingen structureel op verschillende niveaus screenen en beoordelen. Er wordt daarbij onderscheid gemaakt tussen drie soorten verpakkingen, die elk een ander doel dienen. Er is de primaire beschermende verpakking tussen product en buitenomgeving, de secundaire verzamel- of omverpakking die de producent aanbrengt en de tertiaire transportverpakking die Bidfood zelf toevoegt in het distributiecentrum. Per onderdeel wordt beoordeeld of de verpakking noodzakelijk, herbruikbaar en recyclebaar is en of de verpakking van lichter, minder of eenvoudiger materiaal vervaardigd kan worden.

Bron: Bidfood

Publicatiedatum: