Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
IX World Avocado Congress

"Aanbod wordt uitdaging voor de avocado-sector, niet de vraag"

Op de tweede dag van de IX World Avocado kwamen er weer veel interessante sprekers op de verschillende podia en werden de sessies zeer goed bezocht, net als de beursstands.

Naast sessies over de monitoring na de oogst, het verlengen van de shelflife, watergebruik en effectief snoeien van bomen waren er sessies over over het vermarkten van avocado's over de hele wereld.


Patric Cortez - Mission Produce, Timothy Spann - California Avocado Commission, Alvero Luke - Avocados from Mexico and Xavier Equihua - Avocados from Peru

De sprekers gaven voorbeelden van marketingcampagnes in de VS die op specifieke groepen en grote evenementen zoals de Superbowl en nationale feestdagen zijn gericht. Het was ook interessant om te horen hoe verschillende concurrerende leveranciers, Avocado's uit Mexico, Californische Avocado Commissie en Avocado's uit Peru bereid zijn om samen te werken om het product te promoten en de consumptie te laten groeien. Iedereen is het erover eens dat het grootste probleem voor de avocado-sector de komende jaren het aanbod zal zijn, niet de vraag.

Verschillende grote Amerikaanse retailers deelden ook hun ervaringen over het stimuleren van de consumentenvraag naar avocado. 


Mark de Costa - Costco, Guillermo Aguirre - Walmart, Carlos Landono - Chipotle and Zac Bard - Westfalia.

Er was een sessie over het vermarkten van avocado's in China, een markt met een enorm potentieel maar ook zeer hoge kwaliteitseisen. Eén retailer plant een promotie voor de Chinese Singles-dag, 11 november en hoopt op één dag 600.000 avocado's te verkopen.


Tommy Padilla - Mission Produce, Peter Zhu - Pagoda, John Wang - Mr Avocado/ Lantao and Zac Bard - Westfalia.

Europa is de op één na grootste markt voor avocado's na de VS en biedt nog steeds ruimte voor groei. Colombia en Afrika werden besproken als opkomende markten die de productie de komende jaren aanzienlijk kunnen verhogen.

Publicatiedatum: