Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Billboardcampagne “Frische ist leben” genomineerd voor Fruit Logistica Innovation Award 2013

De EU-billboardcampagne “Frische ist leben” is genomineerd voor de Fruit Logistica Innovation Award, die op 8 februari 2013 in Berlijn wordt uitgereikt. De nominatie is mede te danken aan het succes van de campagne, die dit jaar met stip is beland in de top 10 van opvallendste en effectiefste billboards in Duitsland.Bijna 20 miljoen Duitse consumenten (22%) kent de campagne, zo blijkt uit de recente Holland Imago Monitor van het Productschap Tuinbouw.



De EU-campagne “Frische ist leben” is een voorlichtingscampagne om de Duitse consument te overtuigen van het nut van het regelmatig eten van groenten en fruit. Mede-initiatiefnemer GroentenFruit Bureau werkt hierin samen met de Duitse telersorganisatie BVEO, het Duitse handelsplatform DFHV en het Belgische VLAM onder de paraplu van 5 am Tag. 

De nieuwe billboard hing van mei tot juli 2012 op parkeerplaatsen van 2.200 Duitse supermarkten in 900 Duitse steden. De billboard is onderdeel van een driejarige EU-campagne van de Duitse, Belgische en Nederlandse groenten- en fruitsector. Dit jaar onderzochten de twee gerenommeerde instituten IMAS en mafo.de de effectiviteit van reclame-uitingen. In beide onderzoeken was het opvallend dat de billboard “Frische ist leben” als generieke campagne-uiting voor groenten en fruit in de top 10 is beland samen met grote campagnes van A-merken zoals Heinz, Coca Cola, Heineken en Milka. 

Internationale samenwerking op Duitse markt

“Deze prestatie is bijzonder als je bedenkt dat het billboard nieuw ontwikkeld is en ook niet kan bouwen op jarenlange naamsbekendheid van een A-merk. Wij zijn dus ook enorm trots op de nominatie voor deze prestigieuze sectorprijs. Het publiek bepaalt mede wie de prijs zal winnen en we zullen dan ook weer grensoverschrijdend in België, Duitsland en Nederland onze achterban oproepen om op de campagne te stemmen”, aldus Jochem Wolthuis, directeur international GroentenFruit Bureau. Deze internationale samenwerking onder de paraplu van “5 am Tag” is voor het GroentenFruit Bureau een belangrijke samenwerking in Duitsland. De campagne wil de Duitse consument ertoe verleiden weer meer groenten en fruit te consumeren. Momenteel is de tendens namelijk dalend. “Deze internationale billboardcampagne versterkt onze andere campagnes op de Duitse markt. Vanuit de sector lopen nu meerdere grote EU-campagnes in Duitsland, zoals “Sicher ist lecker” voor alle kasgroenten, “My Tomato” voor tomaten en “Colourfultaste” voor paprika. Ook is dit najaar een nieuwe EU-campagne voor Conference peren gestart samen met de Belgen. In alle campagnes is het kwaliteitslogo “Kontrollierte Klasse” opgenomen”, zo vertelt Jochem Wolthuis, directeur internationaal GroentenFruit Bureau

Campagne ‘5 Am Tag’
5 am Tag is in Duitsland een voedingscampagne, die zich ervoor inzet dat de consumenten dagelijks vijf porties groenten en fruit eten. De Duitse 5 am Tag campagne is een geregistreerd non profit organisatie. Tot de leden behoren gerenommeerde wetenschappelijke bedrijven zoals het Duitse Voedingscentrum, het Duitse Kankerfonds, ziekenhuizen, ministeries, stichtingen en ook betalende partners uit de wetenschap. De Duitse minister van landbouw, Ilse Aigner, en minister van Gezondheid, Daniel Bahr zijn de Duitse beschermheren van deze campagne. www.5amtag.de 

GroentenFruit Bureau
GroentenFruit Bureau is het marketingcommunicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Het doel is om met gerichte campagnes de consumptie van groenten en fruit in binnen- en buitenland te stimuleren en van een sterk imago te voorzien. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse norm ‘2 ons groenten en 2 keer fruit’. 

Publicatiedatum: