Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dagelijks "happy hour" bij Finse supermarktketen

Chinese overheid stuurt vertegenwoordigers naar Alibaba
De Chinese overheid gaat vanuit de regionale hoofdstad Hangzhou vertegenwoordigers inzetten bij 100 particuliere ondernemingen. Een van de ondernemingen waar de vertegenwoordigers worden ingezet is Alibaba. De nieuwe stap van de overheid laat zien hoe de Chinese staat steeds meer vervlochten raakt met de private sector, wat sommige analisten zorgen baart.
Source: reuters.com 

Oman: Talabat begint online supermarkt met Carrefour
Talabat en Carrefour hebben in Oman samen een platform voor thuisbezorging van supermarktproducten opgezet. Talabat is een van de meest gebruikte bezorgapps in Oman. Dankzij de samenwerking met Carrefour is het voor het eerst dat het e-commercebedrijf een compleet supermarktassortiment aan kan bieden.
Source: menafn.com

VK: Co-op richt zich op studenten via NUS
Co-op heeft een exclusieve overeenkomst gesloten met de Britse nationale studentenvakbond (National Union of Students, oftewel NUS). Co-op wordt de eerste franchisepartner op locaties op universiteiten die bij de NUS zijn aangesloten. De retailgroep heeft al vier franchise-vestigingen in bedrijf bij universiteiten, waaronder bij Leeds en Newcastle. Door de overeenkomst wordt het bereik van Co-op onder studenten enorm vergroot en kan een doelgroep van tot 7 miljoen jonge consumenten worden aangesproken.
Bron: retailanalysis.igd.com 

Aldi sluit oudste vestiging in Duitsland
Aldi gaat zijn oudste vestiging in Duitsland sluiten. Zo'n honderd jaar geleden werd de vestiging in Essen geopend, toen de keten werd opgericht. De winkel is echter te klein en wordt daarom gesloten. De winkelsluiting symboliseert echter ook hoe de macht binnen het directieteam van Aldi is verschoven. Aldi Nord wil dit jaar een nieuwe winkel openen in de directe nabijheid van het pand waar Aldi-oprichters Karl en Theo Albrecht zijn opgegroeid. Deze winkel wordt met een winkelruimte van bijna 1.300 vierkante meter twee keer zo groot als de te sluiten vestiging en zal met het einde van dit jaar in bedrijf gaan. De eerste winkel ooit zal een nieuw leven krijgen, hoewel vooralsnog niet bekend is wat Aldi met het pand zal doen. Wegens de emotionele waarde zal de locatie in handen van Aldi blijven, al zal deze mogelijk worden verhuurd aan derde partijen.
Bron: retaildetail.eu 

Frankrijk: Intermarché verandert producten aan de hand van app
De Franse supermarktketen Intermarché is van plan om voor het einde van 2020 zo'n 900 voedingsmiddelen te veranderen qua toegevoegde stoffen. Aan de hand van een smartphone app die door ruim 11 miljoen Franse inwoners wordt gebruikt, worden producten gescand op de ingrediënten en toegevoegde kleur- en smaakstoffen die hierin aanwezig zijn. "De consument van vandaag de dag is bereid om zijn voedingspatroon aan te passen op producten die gezonder zijn", aldus het marketingteam van Intermarché. "Door middel van ons initiatief willen we zo snel mogelijk aan hun verwachtingen kunnen voldoen."
Bron: euronews.com 

EuroCommerce sluit zich aan bij Circular Plastics Alliance
EuroCommerce, een organisatie die de retail- en groothandelssector van Europa vertegenwoordigt, heeft zich aangesloten bij Circular Plastics Alliance. De samenwerking is volgens EuroCommerce van cruciaal belang voor het opzetten van een technologisch en juridisch framewerk om circulaire bedrijfsmodellen mogelijk te maken. Op deze manier benadrukt de organisatie ook zijn focus op het verminderen van het gebruik van plastic. Ook wil EuroCommerce een dialoog over plastic verbruik aangaan met toezichthouders en belanghebbenden in de leveringsketen.
bron: esmmagazine.com 

Dagelijks "happy hour" bij Finse supermarktketen
De Finse supermarktketen S-market houdt dagelijks zijn eigen "happy hour". Tijdens dit uur gelden extra grote kortingsacties voor versproducten waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is bereikt. Het uur met de kortingsacties loopt van 9 uur 's avonds tot sluitingstijd. De kortingen kunnen voor honderden producten oplopen tot 60%. Vaak zijn dit producten die wegens de beperkte houdbaarheid al in prijs verlaagd zijn met 30%. Het happy hour initiatief is onderdeel van een campagne tegen voedselverspilling.
Bron: retaildetail.eu 

VK: Co-op introduceert app voor leden
The Co-op heeft een app geïntroduceerd, waarmee leden toegang krijgen tot diensten en kortingsacties. De 4,6 miljoen leden kunnen via de Co-op App wekelijkse persoonlijke kortingen downloaden. Er kunnen uit twee acties per week worden gekozen, die geldig zijn naast de gebruikelijke kortingsacties van de keten. Co-op is van plan om de app in de toekomst met nieuwe functies uit te breiden, zoals een functie voor recepten.
Bron: talkingretail.com 

Carrefour opent nieuw dc in Brazilië
De Braziliaanse tak van Carrefour gaat een nieuw distributiecentrum openen in de stad Cajamar vlakbij São Paulo. De retailgroep wil zijn logistieke capaciteiten verbeteren in verband met de opkomst van de eigen online retail. Als het nieuwe logistieke centrum in gebruik wordt genomen, verwacht Carrefour dat hierdoor de capaciteiten met 300% worden verbeterd. De nieuwe faciliteit zal het belangrijkste distributiecentrum van Carrefour in Brazilië worden en zowel fysieke winkels als online activiteiten ondersteunen. Er zijn verder geen details bekend over de omvang van de investering voor het nieuwe centrum.
Bron: reuters.com 

VS: Fysieke winkels hebben versproducten als sterkste punt
Fysieke supermarkten zijn nog steeds de beste optie voor versproducten. Dit geldt ook als zodanig voor consumenten die normaal voornamelijk gebruik maken van online retail. Dit blijkt uit informatie van het marktonderzoeksbureau Nielsen. Fysieke supermarktketens zijn in staat om klanten blijven trekken door middel van sterk ontwikkelde versafdelingen, waarbij vooral verse AGF en zeevruchten een belangrijke rol spelen. Nielsen publiceerde zijn bevindingen in het rapport “Fresh & Focused: The U.S. Retailer Path to Winning Brick & Mortar”.
Bron: supermarketnews.com 

VS: Catsimatidis neemt supermarktketen D'Agostino over
De Grieks-Amerikaanse zakenmagnaat John Catsimatidis breidt zijn activiteiten in de supermarktsector uit door een meerderheidsbelang te nemen in de keten D’Agostino. Catsimatidis was al eigenaar van de Red Apple Group, dat de keten Gristedes in handen heeft.
Bron: thenationalherald.com 

Amazon heeft voor 30.000 functies 200.000 gegadigden
In de week nadat Amazon aankondigde 30.000 vacatures te willen vervullen, hebben 208.000 kandidaten zich online aangemeld. Dat komt neer op 18 aanmeldingen per minuut. Volgens HR-onderdirecteur Beth Galetti komt dit door de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden van Amazon. "Mensen in de VS snappen de waarde van werken voor Amazon. We hanteren een minimumloon van $15 (€13,63), een volledig pakket aan arbeidsvoorwaarden en tal van carrièremogelijkheden", aldus Galetti.
Bron: edition.cnn.com 

VS: Giant Eagle krijgt nieuwe directeur
De in Pittsburgh gevestigde retailer Giant Eagle heeft Beth Newlands Campbell aangesteld als nieuwe directeur. Newlands Campbell was voorheen directeur van de Canadese drogisterijketen Rexall Drugstore. Sinds juli van dit jaar is ze actief in haar nieuwe functie, waarin ze de leiding krijgt over het netwerk van 216 supermarkten en 202 GetGo-buurtwinkels van Giant Eagle.
Bron: winsightgrocerybusiness.com 

VS: Honeywell en KE2 Therm werken aan lagere energiekosten voor koelsystemen
Het Amerikaanse bedrijf Honeywell, dat is gespecialiseerd in overkoepelende technologieën voor vaste activa, is een samenwerkingsverband aangegaan met KE2 Therm, dat zich heeft toegespitst op koelsystemen. De overeenkomst houdt in dat Honeywell exclusief de oplossingen van KE2 Therm Solutions op de markt mag plaatsen en dat vice versa KE2 Therm Solutions producten van Honeywell Multisite aan mag bieden. De oplossingen van KE2 Therm betreffen onder andere koelsystemen voor de retailsector. Specifiek wil Honeywell met de producten van KE2 Therm Solutions ervoor zorgen dat supermarkten, buurtwinkels en bedrijven in de horeca hun energiekosten kunnen verlagen. Volgens het Amerikaanse ministerie van energie zijn supermarkten verantwoordelijk voor ongeveer 9% van alle energie die door commerciële gebouwen wordt verbruikt. 50% van dit aandeel wordt gebruikt voor de koelvakken.
Bron: prnewswire.com 

Publicatiedatum: