Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

NFO en NAGF lanceren campagne "Filefruit"

De zomer is voorbij en de files nemen weer toe. Wie langer onderweg is, heeft tijd voor het eten van een extra stuk fruit. Dat kunnen we goed gebruiken, want volgens het RIVM eet maar liefst 7 op de 8 volwassenen onvoldoende fruit. Daarom starten de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) en het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) op maandag 16 september de actie "Filefruit". Deze actie staat in het teken van het eten van fruit onderweg als nieuw eetmoment.

"Als je op meer momenten van de dag fruit eet, kom je makkelijker aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid fruit van 200 gram", aldus Karin Bemelmans, coördinator van het NAGF. “Met de Filefruit campagne willen we bereiken dat iedereen in de namiddag op weg naar huis kiest voor fruit om de lekkere trek te stillen. Een goed moment voor een lekkere frisse Nederlandse appel of peer”, vindt Gerard van den Anker, voorzitter van de NFO.

De campagne Filefruit loopt van maandag 16 t/m zondag 29 september. Tijdens de campagne is een speciale radiospot te horen op Qmusic en Skyradio. Ook zal op social media en in verschillende verkeersapps aandacht aan Filefruit worden geschonken, onder meer op Weerplaza en Buienalarm. Op donderdag 26 september is er nog een flitsende actie, waarbij een Filefruit promotieteam in de namiddag appelen en peren uitdeelt aan automobilisten op weg naar huis. Dan worden ook de resultaten bekend gemaakt van een onderzoek naar eetgedrag achter het stuur. Bij deze actie haakt onder meer bedrijfscateraar Vitam aan, die ook wil stimuleren dat werknemers Filefruit meenemen voor onderweg. 

De NFO en het NAGF roepen alle AGF-bedrijven op om zich bij de Filefruit campagne aan te sluiten op social media. Gebruik hierbij #filefruit, eventueel aangevuld met #lekkerfruitvooronderweg en #gavoorkleur. Kijk voor meer informatie op www.filefruit.nl.

Bron: NFO

Publicatiedatum: