Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bewust ondernemen op basis van feiten en cijfers

Succesvol ondernemen begint met bewust kiezen voor een doelgroep. Op basis daarvan bepaal je je winkel­formule. Feiten en cijfers helpen je bij het maken van de juiste keuzes om te groeien naar een goed rendement. "Succesvol ondernemen is bewust ondernemen. Zet de juiste stap naar bewust ondernemen en meer rendement via STAP", aldus Agf Detailhandel Nederland (ADN). 

STAP is een nieuw programma voor ADN-leden. Het is een strategische analyse die bestaat uit een markt-, klant en bedrijfsanalyse

Marktanalyse
"De Marktanalyse geven je inzicht in de lokale markt. Hoeveel en welke typen consumenten zijn in jouw verzorgingsgebied aanwezig? Hoe, hoeveel en hoe vaak kopen ze bij voorkeur hun bloemen en planten? We brengen dit tot op postcodeniveau in beeld.

Klantanalyse
De Klantanalyse geeft via een mysteryshopper inzicht in hoe consumenten jouw winkel ervaren. Welke indruk hebben klanten van jouw winkel? Hoe worden ze geholpen? Worden koopsignalen herkend en zijn er extra kansen voor hogere aankoopbedragen? Maar ook, hoe wordt de productkwaliteit ervaren?

Bedrijfsanalyse
Bij de Bedrijfsanalyse nemen we samen de winkel- en formulebeleving, de communicatie, de winkellocatie en directe omgeving onder de loep. Jouw jaarrekening en de financiële resultaten zijn de leidraad voor de stap naar meer rendement. We kijken samen naar nieuwe kansen en verbetermogelijkheden.

Plan van aanpak
Op basis van de informatie uit de Strategische analyse stellen we samen een Plan van aanpak op voor de komende jaren. Het plan van aanpak bestaat uit heldere doelen en ontwikkelstappen die we samen hebben geformuleerd.

De centrale thema’s zijn:

Doelgroep en formule
Omzet
Assortiment, inkoop en kwaliteitszorg
Bruto marge
Locatie
Medewerkers, vakmanschap en klantgerichtheid
Marketing en promotie

ADN Ondernemer Programma
Tijd voor actie! ADN biedt je via het ADN Ondernemer Programma maatwerkoplossingen om met de geformuleerde doelen en actiepunten aan de slag te gaan. We bieden ondersteuning in de vorm van advies, trainingen, workshops, goede informatie, promotionele ondersteuning, Studieclubs enz.

Als lid van ADN heb je toegang tot een breed en gevarieerd ondersteuningsprogramma, waarmee je jezelf kan ontwikkelen.

Kosten
De 'Strategische analyse' en het 'Plan van aanpak' zijn onderdeel van het lidmaatschap en daardoor gratis. Onderdelen uit het 'ADN Ondernemer Programma' bieden we waar mogelijk kosteloos aan. Is dat niet haalbaar, dan gelden er gereduceerde tarieven.

Klik hier voor meer informatie en aanmelden

Voor meer informatie:
ADN
PrinsMaurtisplein 1a
2582 NA Den Haag
M: 06-51970347
T: 070-351 21 06
info@agfdetailhandel.nl    
www.agfdetailhandel.nl     

Publicatiedatum: