Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
8 oktober, Kasteel Amerongen

Symposium 'Ondernemen in Spanje' met Juanjo López López van Looije Aguilas

8 oktober organiseert het NSCH ( Nederlands Spaans centrum voor Handelsbevordering ) het symposium “Ondernemen in Spanje'. Eén van de sprekers is Juanjo López López, manager van Looije Aquilas.

Inkijk in de agrarische sector
Deze workshop wordt in het Engels gegeven. Juanjo López López neemt zijn publiek mee in het avontuur om in Spanje een AGF-bedrijf te beginnen en te runnen.

Looije Aguilas is een van oorsprong Nederlands familiebedrijf, in 1946 opgericht door J.M. Looije, dat zich begin jaren ‘70 van de vorige eeuw specialiseerde in de teelt van tomaten. In 1998 nam men de stap om uit te breiden naar een eigen productiefaciliteit in Águilas (Murcia), met als doel om het hele jaar door goede kwaliteit cherrytomaten van eigen productie te kunnen leveren.

In 2010 was Looije Águilas de drijvende kracht achter de oprichting van een OPFH (organisatie van telers), dat zich tot doel stelde een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de regio, de samenleving en om een bijdrage te leveren aan gezonder leven. Verschillende producenten uit Águilas, Mazarrón en Almería gingen, onder de merknaam Sarita, jaarrond kwalitatief goed en smaakvol product.

En 2018 ging het bedrijf een nieuwe fase in met gloednieuwe
kassen in Águilas. In het nieuwe complex van 4,5 miljoen euro,
3.500 m2 aan productiefaciliteiten en 150 medewerkers kan men 12
miljoen kilo cherrytomaten per jaar verwerken, een verdriedubbeling van huidige productie.

Daarnaast geeft Joana Keur van Iber Lengua een workshop over de Spaanse businesscultuur en laat zien hoe de Spaanse zakenman/vrouw (nog steeds) te werk gaat. Wat zijn de triggers en waarom is het voor onze zakelijke keuzes zo belangrijk om inzicht te hebben in de standpunten van de diverse autonome regio’s? De van oorsprong Spaanse Joana Keur is al bijna 30 jaar directeur van het Haarlemse taal- en cultuurbureau Iber Lengua. In deze periode, en in internationale functies daarvoor, heeft ze aan beide kanten van de grens de verschillen in zakendoen tussen de twee landen kunnen ervaren.

De bijdrage voor deelname aan het Symposium Ondernemen in Spanje bedraagt € 175 (exclusief 21% btw, inclusief lunch en uitgebreide netwerkborrel). Bedrijfsleden en partners van het Nederlands-Spaans centrum voor Handelspartners hebben gratis toegang tot het symposium. Dit geldt uiteraard ook voor deelnemers die zich voor
aanvang van het symposium aanmelden als lid van het NSCH.

Aanmelding
www.ibda.eu/programs/events--symposia/symposium-ondernemen-in-spanje  of e-mail: info@nsch.network

Locatie Kasteel Amerongen - Drostestraat 20 - 3958 BK Amerongen

 

Publicatiedatum: