Britten bereid om onverpakte voedingsmiddelen te kopen

In de filialen van Britse retailers zoals Morrison's en Waitrose ziet men steeds vaker schappen met losse AGF en navul-automaten voor producten als rijst, pasta en granen. Volgens data-analysebedrijf GlobalData past deze trend bij de grotere bereidheid van het Britse winkelend publiek om onverpakte producten te kopen. 71,3% geeft aan hier voor open te staan.

Hannah Thomson van GlobalData: "Nu steeds meer mensen zich bewust worden van de schadelijke gevolgen van wegwerpplastic voor het milieu, willen retailers blijk geven van hun sociale verantwoordelijkheid op dit gebied. Na de opstartkosten zouden retailers zelfs profijt kunnen hebben van de losse verkoop van bepaalde producten. Waitrose heeft bekendgemaakt dat haar 'Unpacked'-pilot een kostenbesparing heeft opgeleverd. 

Een enquête die GlobalData in juli onder 2.000 Britten hield, wees uit dat 44,1% van de mensen tussen de 16 en 24 jaar oud de afgelopen 12 maanden gebruik had gemaakt van een navul-automaat, ten opzichte van 35% van de leeftijdscategorie 25- tot 34-jarigen en slechts 25,4% van de categorie 35- tot 44-jarigen. 

De meeste consumenten die aangaven geen gebruik te willen maken van navul-automaten zeiden niet bereid te zijn om zelf bakjes mee naar te winkel te nemen. Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om consumenten tassen van kringlooppapier aan te bieden of als extra stimulans een korting te geven wanneer zij zelf bakjes meenemen. Zo'n korting zou 19,2% van de consumenten die nu nog menen dat het kopen van onverpakte producten duurder is over de streep kunnen trekken. 

Bron : insidelogistics.ca


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven