Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VLAM mikt met Conference-peren op Braziliaanse markt

Op 21 augustus vond in Sao Paolo de zesde editie van PMA Fresh Connections Brazil plaats. Deze conferentie richt zich op de groenten- en fruitmarkt in Zuid-Amerika in het algemeen en de opportuniteiten voor Brazilië in het bijzonder. VLAM was er voor de derde maal aanwezig met een promostand voor Conference-peren. Deze deelname versterkte de activiteiten in Brazilië en paste binnen het kader van het Europese project Taste of Europe Brazilië.

Voor deze editie daagden meer dan 900 professionals uit verschillende landen op om contacten te leggen en (nieuwe) producten en technologieën voor te stellen. Daarnaast kon men ook via seminaries nieuwe inzichten verwerven op het vlak van lokale expertise en de Braziliaanse consumentenmarkt. Naast importeurs/exporteurs waren er ook retailers, telers, logistieke partners en vertegenwoordigers van overheden aanwezig. De Belgische Conference-peer kon rekenen op de vertegenwoordiging van de veilingen BelOrta en BFV.

‘Her name is Conference’
VLAM verzorgde op dit congres een stand waar de Conference-peer centraal stond. De stand werd ingekleed in het originele campagneconcept. Als beeld werd daarbij gekozen voor een karaktervolle vrouw met de Conference-peer in haar hand. De bijhorende slogan luidt “Ela se chama Conference” - “Her name is Conference”. Tijdens het event werden de bezoekers de boodschap dat de Conference-peer zowel zacht als hard geconsumeerd kan worden, wat een verschil is in vergelijking met de andere variëteiten. De bezoekers van het congres werden bovendien verwend met een gift bag.
De deelname aan PMA Fresh Connections vond plaats in het kader van een driejarige campagne die voor 80% gecofinancierd wordt door Europa. Het gaat om een informatie- en promotiecampagne die de Brazilianen warm moet maken voor de Belgische Conference-peer. De focus van de campagne ligt op degustatie op de winkelvloer.


Een stevige delegatie om de handel naar Brazilië te ondersteunen - vlnr. Hartwig Moyaert (VLAM); Laurent De Smedt (BelOrta); Christine Leimer, Manu Melotte, Yolanda Bovens (allen Ponteaz Management)

Export naar Brazilië
Pas sinds het najaar van 2017 is er markttoegang voor de Belgische Conference-peren in Brazilië. VLAM voerde al meteen bij de seizoenstart promotieacties. Na een eerste beursdeelname in augustus 2017 volgden al in november de eerste degustatie plaats in supermarkten in Sao Paulo. In totaal vonden er meer dan 1.800 degustatie plaats in het seizoen van 2017-2018.
In januari 2020 loopt de huidige Taste of Europe Brazilië campagne af. Afgelopen voorjaar diende VLAM een projectvoorstel in bij de Europese Commissie om de campagne met nog eens 3 jaar te verlengen. Begin oktober wordt feedback op deze herindiening verwacht.