Oprichters Holy Moly Dips liften mee op avocadorage

Tom Walker en Gaz Booth zijn ingehaakt op de enorme populariteit van avocado's in het Verenigd Koninkrijk. Ze zijn de oprichters van Holy Moly Dips en hebben vier verschillende avocadodips, waaronder de bekende guacamole, in potjes op de markt gebracht. 

In slechts twee jaar is de omzet van het bedrijf opgelopen tot €2,4 mln per jaar. De producten van Holy Moly zijn te koop bij retailers zoals Waitrose, Ocado, Sainsbury's en Amazon Fresh.

Het idee voor Holy Moly ontstond toen Walker en Booth het oneens waren over het feit of er koriander in guacamole hoort. Ze waren het er beiden wel over eens dat de kwaliteit van kant-en-klare guacamole in supermarkten niet om over naar huis te schrijven was en dat er op dit gebied ook weinig sprake van innovatie was. 

Walker en Booth besloten hier wat aan te gaan doen en boekten een  reis naar Mexico, waar de Hass-avocado vandaan komt. "Zo werden we het eerste merk in het VK dat verse guacamole maakt door middel van hoge druk pasteurisatie. We voegen geen chemische stoffen toe waardoor de smaak, textuur en voedingswaarde van de avocado's  behouden blijft. Het heeft wel even wat tijd gekost maar nu kunnen we een verse dip aanbieden die ongeopend weken in de koelkast te bewaren is. 

Inmiddels is de Holy Moly guacamole toegevoegd aan het eersteklas menu in de LNER-treinen, gebruikt Nando's het op zijn kipburger en is het duo in onderhandeling met vliegmaatschappijen om haar avocado op toast ook in te lucht aan te kunnen bieden. 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven