Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
De opmars van vers gesneden kant-en-klare producten

Florette Spanje: "Afzet via automaten zal met 12% groeien in komende drie jaar"

In Spanje schiet de consumptie van salades gedurende de zomer met 13% omhoog en ook het aantal gelegenheden om buitenshuis te eten neemt toe. "Dankzij innovatieve verkoopautomaten wordt het mogelijk om zowel onderweg (op vliegvelden, treinstations en tankstations) als op de plaats van bestemming (hotels, ski resorts, kuuroorden of golfclubs) gezond te eten", aldus een vertegenwoordiger van Florette Iberica.

Florette Food Service, een afdeling van Florette en een marktleider in verpakte verse groenten in het horecakanaal, met een marktaandeel van 50%, biedt gezonde opties aan om buitenshuis gezonder te eten en om verkooppunten te diversifiëren. Een van de kanalen waar ze actief zijn is dat van vending machines.

Hoewel het momenteel slechts een klein percentage van de omzet voor Florette vertegenwoordigt, is "het vending kanaal in opkomst. In de komende drie jaar zal het met 12% groeien", zegt Fermín Aldaz, verkoop- en marketingdirecteur van Florette. "De consument vraagt om steeds meer gezonde producten en het vending kanaal, dat traditioneel geassocieerd werd met ander soort voedsel, vormt daarop geen uitzondering. Momenteel is er in ons land geen enkele wet die de aanwezigheid van gezonde opties in verkoopautomaten voorschrijft. Toch is Florette er sinds 2012 in geslaagd om terrein te winnen op dit gebied, met zijn verse groentenproducten in aangepaste maten voor verkoopautomaten", licht hij toe.

De producten van Florette Food Service zijn aanwezig op meer dan 13.000 verkooppunten in Spanje. "We bereiken een groot aantal klanten en 'alternatieve' verkooppunten, dankzij ons netwerk van handelaren. Hierdoor treffen consumenten de producten van Florette niet alleen op hun vakantiebestemming aan, maar ook onderweg. Dat geldt bijvoorbeeld voor de salades in de treinen van Renfe, de bussen van Alsa en bij sommige luchtvaartmaatschappijen", aldus Fermín Aldaz.

Volgens NPD Group is dit kanaal in de afgelopen vier jaar met 10,5% gegroeid, sterker dan de restaurantsector (8,8%).

Naar verwachting zal Florette Food Service met 15% groeien in 2019. De afdeling is sinds zijn oprichting van groot strategisch belang geweest en zal in de toekomst aan belang blijven winnen. Volgens het bedrijf zal de afdeling met nog eens 60% groeien in de komende vijf jaar. Daarnaast zal Florette, als gevolg van de toenemende vraag naar gezonde opties op basis van verse groenten die buitenshuis gegeten kunnen worden, zijn producten in 2020 op 20.000 verkooppunten in Spanje aan kunnen bieden.

 

Voor meer informatie:


Florette
Pol. Industrial El Olivo C/2 nº1
31320 Milagro (Navarra)
T: +34 948 40 92 00
info@florette.es
www.florette.es

Publicatiedatum: