#hetezomeroogst venkelactie verrast positief

Tholen - Consumenten zijn best te verleiden zijn om afwijkende groenten te kopen. Toch was ZLTO-woordvoerder Mark de Jong positief verrast over de verkoopcijfers van de #hetezomeroogst venkelverkoop. "De drie winkels van Plus Verbeeten die meededen, verkopen doorgaans zo'n 30 à 35 venkels per week, nu 333 stuks", vertelt hij in Nieuwe Oogst. Een andere Plus supermarkt in Horst behaalde met de actie een kwart van de jaaromzet van venkel.


De #hetezomeroogst actie bij een van de Plus supermarkten

De #hetezomeroogst venkel is kleiner en platter dan A-klasse venkel. Ze werden in kuubkisten verkocht en verleid met een aanbieding van drie stuks voor een euro of los voor 49 cent. Opvallend was dat de meeste consumenten kozen voor de actie, doorgaans kopen consumenten slechts een venkel, volgens Plus ondernemer Koen Verstegen van Plus Verbeeten. Op de langere termijn is de #hetezomeroogst actie mogelijk ook positief voor de venkelverkoop. De verkoopkansen van zo'n relatief klein artikel zouden zomaar de venkelverkoop een structurele boost kunnen geven denkt de supermarktmanager.

Komende weken zullen de effecten van de extreme weersomstandigheden op de oogst van vollegrondsgroenten en hardfruit duidelijk worden. ZLTO roept telers op geen oogst te laten staan of hangen. Mark: "Via onze contacten, denk bijvoorbeeld aan grote cateraars en versnijders van aardappelen, groenten en fruit, kunnen we bijna altijd een oplossing vinden. Meer informatie is te vinden op onze Facebookpagina #hetezomeroogst


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven