Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Nederlandse groenten in online opleidingstool Duits retailpersoneel
De Nederlandse tomaat, komkommer, paprika en aubergine hebben hun plek veroverd in de “Virtueller Supermarkt” in samenwerking met GroentenFruit Bureau. De “Virtueller Supermarkt” is het nieuwe online leerplatform voor de retail in Duitsland, een beleveniswereld in de vorm van een ideale supermarkt inclusief realistische producten en merken. Dit “game-based learning” concept richt zich op de in opleiding zijnde medewerkers en toekomstige beslissers uit de retail. Met de tool kunnen mogelijk 60.000 medewerkers in opleiding en 300.000 werknemers in de Duitse retail worden bereikt. Bekijk het platform hier.
Nederlandse groenten in de spotlight
GroentenFruit Bureau heeft exclusief voor de Nederlandse tomaat, komkommer, paprika en aubergine een lespakket in de “Virtueller Supermarkt” geplaatst. Hierin komt specifieke informatie over de herkomst en productie van Nederlandse kasgroenten, de gecontroleerde klasse teelt, de 7 principes van het kwaliteitslogo Gecontroleerde Klasse als ook handige tips voor een optimale schappresentatie van de tomaten, komkommers, paprika’s en aubergines aan bod. Afsluitend kunnen deelnemers een test doen om de opgedane kennis te toetsen. Het behaalde certificaat wordt inmiddels door een groeiend aantal Duitse retailketens gevraagd aan hun personeel in opleiding, o.a.
Lesmateriaal
Lesmateriaal voor Duits winkelpersoneel met kennis over producten en merken bestond tot nu toe alleen in papieren vorm. Vele internationale en grote spelers zijn inmiddels met een eigen cursus bij de “Virtueller Supermarkt” betrokken, zoals Campina, Ferrero, Beiersdorf, Henkell en Zentis. De “Virtueller Supermarkt’ wordt aangeboden door de uitgever van de Lebensmittel Zeitung, gespecialiseerd in opleiding en scholing van personeel in de retail.
GroentenFruit Bureau
GroentenFruit Bureau is het marketing- en communicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector. Met gerichte campagnes in binnen- en buitenland wordt het imago van groenten en fruit versterkt en de consumptie ervan bevorderd. GroentenFruit Bureau wil een concrete bijdrage leveren aan de volksgezondheid door het stimuleren van de consumptie van de dagelijkse norm '2 ons groenten en 2 keer fruit.