Indiase start-up FreshToHome haalt 18 € mln op voor ontwikkeling e-commerce platform

FreshToHome is een in Bangalore gevestigde e-commerce start-up die verse groenten, vis, kip en andere soorten vlees verkoopt. Het heeft € 18 mln opgehaald in een nieuwe financieringsronde omdat het zijn positie in India wil versterken.

De Series B-financieringsronde voor de start-up werd georganiseerd door Iron Pillar en ook de oprichter van de Japanse ZIGExn, Joe Hirao, leverde een bijdrage. De start-up, die drie maanden geleden zijn Series A-financiering van € 10 mln afsloot, heeft tot nu toe € 30 mln opgehaald.

FreshToHome verkoopt "100 procent" pure en verse groenten en vlees in Bangalore en sinds kort ook in Mumbai en Pune. Het bedrijf zegt dat het geen conserveermiddelen of andere chemicaliën toevoegt om de levensduur van het product te verlengen.

In tegenstelling tot de meeste andere markten heeft FreshToHome een eigen supply chain netwerk gebouwd, waardoor het de kwaliteit en de levering van de voedingsproducten beter kan controleren. Het gebruikt treinen en vliegtuigen voor transport en is een van de grootste klanten van verschillende lokale luchtvaartmaatschappijen geworden.

De start-up koopt groenten en vis rechtstreeks in van 1500 vissers en telers in het hele land en maakt gebruik van een app om te onderhandelen met telers en vissers. Het blijft zijn controle over alle aspecten van zijn bedrijf uitbreiden. “Een groot deel van ons pluimvee is nu afkomstig van institutionele telers. Nu gaan we een stap verder en verwerken we de kippen zelf”, vertelde Shan Kadavil, CEO van FreshToHome, in een interview met TechCrunch.

FreshToHome is in staat om beperkt houdbare producten op dezelfde dag te leveren, soms wel binnen twee uur, vertelde Kadavil aan techcrunch.com.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven