Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zuid-Afrikaanse zachtfruitsector rekent op 40% groei

BerryWorld zal aanwezig zijn op de vakbeurs Asia Fruit Logistica. Dit evenement is erg belangrijk voor het Zuid-Afrikaanse bedrijf dat een grote groei heeft doorgemaakt dankzij haar awardwinnende MBO-rassen. BerryWorld South Africa, dat al 25 jaar actief is binnen de zachtfruitsector, zal tijdens dit evenement haar nieuwe merkidentiteit en strategie voor duurzame groei presenteren.


BerryWorld, South Africa, Teeltlocatie in Tzaneen

Met een export die dit seizoen (augustus tot januari) op meer dan 7.500 ton wordt geraamd, zal Berry World South Africa een groei van 40% ten opzichte van vorig jaar doormaken. "We breiden onze productie en ons klantenbestand uit en werken voortdurend aan de ontwikkeling van ons intellectueel eigendom en teeltsystemen door gericht R&D-werk," zegt Jason Richardson, directeur van BerryWorld. "We hebben onlangs onze jaarlijkse telersdag in Stellenbosch gehouden, een evenement waarop al onze telers en het het team van BerryWorld elkaar ontmoeten om de plannen en voorbereidingen voor het aankomende seizoen op één lijn te brengen en plannen voor de toekomst te ontwikkelen. Onze MBO-rassen blijven ons verrassen en een aantal ervan is al onderscheiden met een Superior Taste-award van de International Taste Institution," vertelt Jason. 

Volgens Cloe Butler, Head of Insights bij BerryWorld in het Verenigd Koninkrijk, biedt zelfs een volwassen markt als de Britse nog mogelijkheden om de penetratie van het product te vergroten. "Kantar-gegevens met betrekking tot het Verenigd Koninkrijk tonen aan de in de twaalf weken tot aan 31 december 2018 (piek van het Zuid-Afrikaanse seizoen) de marktpenetratie van blauwe bessen 24,8% bedroeg. In de zomer bedroeg deze gemiddeld 36% (april tot en met juni 2019). Dit toont aan dat er nog voldoende ruimte is om consumenten die in de zomermaanden blauwe bessen kopen aan te zetten om hier in de winter mee door te gaan."

De verscheidenheid aan MBO-rassen biedt BerryWorld de mogelijkheid om het gat tussen het einde van het Poolse en Britse seizoen te overbruggen door Zuid-Afrikaans fruit zo vroeg mogelijk naar Europa te exporteren om de hoge penetratiegraad op deze markt vast te houden."

Internationale markten ontwikkelen zich in verschillend tempo's maar één ding staat vast en dat is dat de afzet van blauwe bessen toeneemt en dat consumenten op alle markten steeds hogere eisen stellen aan de smaak, maten en houdbaarheid van het product. Gedurende de afgelopen 52 weken is de retailafzet van blauwe bessen in het Verenigd Koninkrijk met €44 mln gegroeid omdat consumenten vaker blauwe bessen komen. Hieruit blijkt maar weer hoe belangrijk het aanbieden van kwalitatieve, smakelijke rassen is voor het aanjagen van de marktgroei. 

Het Zuid-Afrikaanse bedrijf viert eveneens dat het 25 jaar actief is in de zachtfruitsector, een mijlpaal die samenvalt met de onthulling van een gloednieuw merklogo tijdens Asia Fruit Logistica. Stefan Viljoen van BerryWorld: "Als onderdeel van de wereldwijde uitrol van het nieuw ontworpen BerryWorld-merk, hebben we onze producten nu ook in Singapore en Maleisië geïntroduceerd. Het is geweldig om ons 25-jarig jubileum te kunnen vieren met de lancering van een nieuw merk."

De rebranding kwam tot stand door intensieve samenwerking tussen telers en personeel en was gericht op de productkwaliteit, het design en verpakking met als gezamenlijk doel het creëren van een duurzaam, commercieel levensvatbaar merk dat zowel telers als consumenten het beste biedt. 

BerryWorld South Africa zal van 4 tot en met 6 september aanwezig zijn op Asia Fruit Logistica, stand 5E02 in hal 5.

Voor meer informatie:
Emma Parsons
BerryWorld
Tel: +27 01992 473057
Email: emma.parsons@berryworld.com

Publicatiedatum: