Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zuid Afrikaanse De Keur richt zich met tweekleurige appelen op Azië

De Keur is een gerenommeerde teler/exporteur in de Westkaap en zal dit jaar voor het eerst aanwezig zijn in het Zuid-Afrikaanse paviljoen op de vakbeurs Asia Fruit Logistica. 

Het bedrijf beschikt over vijf teeltlocaties verspreid over twee regio's, waar het appelen, peren, nectarines en uien teelt. Onlangs breidde De Keur haar portfolio uit met blauwe bessen en kersen. 

Het bedrijf heeft een eigen pakstation in Ceres, waar het haar appelen, peren en nectarines verpakt. De uien worden in een speciaal daarvoor bestemd pakstation verpakt. 

De Keur Marketing is verantwoordelijk voor de export en de afzet van hardfruit, nectarines en uien op de binnenlandse markt. "Azië is om meerdere redenen een belangrijke markt voor ons. Zo zijn de rassen die wij telen geschikt voor de Aziatische markt. Daarnaast is er de laatste jaren sprake van een flinke groei op deze markt, terwijl de traditionele markt in Europa steeds moeilijker wordt voor appelen en peren," legt marketingmanager Cathrine Smuts uit. De marketingmanager van De Keur is de laatste jaren regelmatig aanwezig geweest op Asia Fruit Logistica. 

Tweekleurige appelen, zoals Royal Beaut, Rosy Glow en Pink Lady doen het zeer goed in de boomgaarden van De Keur in Koue Bokkeveld, nabij Ceres. Dit is te danken aan de koude winters (er valt regelmatig sneeuw) en milde zomers. Ze merkt op dat het huidige appelseizoen wat uitdagingen op het gebied van de kwaliteit heeft opgeleverd maar dat de maten beter waren dan de voorgaande twee seizoenen, toen de Westkaap kampte met de gevolgen van langdurige droogte. 

De appeloogst is al lang achter de rug maar het verpakken van appelen uit bewaring gaat nog tot december door. 

Het bedrijf levert momenteel appelen en peren aan Maleisië, Indonesië, Singapore, Vietnam en Hongkong. Het steenfruit van De Keur, een beduidend kleiner deel van de productie, is voornamelijk voor het Verenigd Koninkrijk bestemd. 

"Tot dusver hebben we nog geen appelen naar China geëxporteerd maar we hebben onze boomgaarden wel geregistreerd voor 2020. China is een complexe markt maar de prijzen voor premium producten zijn er wel goed. Het komende seizoen zal voor ons dus een leerproces zijn."

De uien van De Keur worden uitsluitend in Zuid-Afrika vermarkt, terwijl de kersen en blauwe bessen van het bedrijf naar externe handelaren gaan.

De watersituatie in de Westkaap is aanzienlijk verbeterd dankzij de toegenomen regenval en dit is een gunstige ontwikkeling voor het aankomende seizoen.

 

De Keur Marketing is te vinden in het South African Pavilion, Hall 5 E02.

Voor meer informatie:
Cathrine Smuts
De Keur Marketing
Tel: 23 315 5603
Email: cathrine@dekeur.co.za
https://www.dekeur.com/

Publicatiedatum: