Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Penny zet sterker in op herkomstkenmerking

QR-code voor de traceerbaarheid van ananas en bio-bananen

Volgens een onderzoek van EFSA, dat in juni van dit jaar gepubliceerd werd, geeft 53 procent van de ondervraagde EU-burgers aan dat de vraag waar een levensmiddel vandaan komt een relevant koopcriterium is. De herkomst is daarmee belangrijker dan de kosten (51%), de voedselveiligheid (50%) of de smaak (49%).

Penny heeft deze trend vroegtijdig herkend en voert – vooral bij haar eigen merken - succesvol uitgebreidere product- en herkomstinformatie in. Vanaf maandag 19 augustus zijn alle ananassen van een QR-code voorzien. Via deze QR-code kunnen klanten een speciale website bereiken. Daar vinden ze uitgebreide informatie over de plantage waar de ananassen geteeld zijn en diens duurzaamheidsactiviteiten, audits of onderscheidingen. Vanaf 9 september volgen dan de Naturgut bio-bananen met een eigen QR-code (www.penny.de/herkunft).

Zo krijgen Penny-klanten bijvoorbeeld te weten dat de ananasleverancier Tropicales del Valle uit San Carlos (Costa Rica) een familiebedrijf is. De finca (stukje landelijke of agrarische grond, meestal met een huisje, boerderij of landgoed en vaak grenzend aan een bos of plantage) ligt in de provincie Alajuela, waarin overwegend ananas, maar ook suikerbiet en koffie geteeld wordt. Bij het bedrijf, dat afgelopen jaar circa 3,5 miljoen kisten ananas afzette, werken 364 werknemers, waarvan zestig vrouwen. Het bedrijf is Rainforest Alliance, GlobalGAP en GRASP gecertificeerd. Verder komen Penny-klanten in woord en beeld te weten dat Tropicales del Valle op de finca vrijwillig 150.000 vierkante meter regenwoud onder bescherming gesteld heeft. Daarnaast geeft de website algemene informatie over het duurzaamheidsmanagement van Penny (onder andere het Midden-Amerikafonds van de REWE group).

Ecologische verantwoordelijkheid binnen de leveringsketen
"Onze klanten moeten ons en onze producten kunnen vertrouwen. Met de invoering van de QR-code laten we zien dat we ons bewust zijn van onze sociale en ecologische verantwoordelijkheid binnen de leveringsketen. Klanten die bij ons ananas en bananen kopen kunnen dat vol vertrouwen en met een goed geweten doen, want wij hechten grote waarde aan de selectie van onze partners. Daarbij kijken we ook naar diens ecologische en sociale houding“, aldus Stefan Magel, afdelingsbestuurder handel Duitsland bij de REWE group en COO van PENNY.

Meer informatie is te vinden op: www.rewe-group.com/de 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven