Amerikanen prefereren lokale producten

Een recente studie van Nielsen heeft aangetoond dat consumenten liever lokaal geteelde producten hebben. Dit is dezelfde uitkomst als gegevens van het Michigan Apple Committee die ze het afgelopen decennium verzamelden. Deelnemers aan de studies lieten weten dat hun perceptie van lokale producten is dat die verser zijn en beter smaken. 

Volgens een Homescan Survey van Nielsen uit december 2018 vond 58% van de consumenten het 'erg belangrijk' om lokale producten te kopen. De studie wees uit dat grote gezinnen met jonge, schoolgaande kinderen, drukke gezinnen en Boomers het 'extreem belangrijk' vonden om lokaal geteelde producten te kopen. 

Diane Smith van het Michigan Apple Committee: "Omdat Michigan binnen 800 km van de helft van de Amerikaanse bevolking ligt, hebben appelen uit Michigan een kleinere koolstofvoetafdruk. Daardoor worden deze appelen beschouwd als lokaal, vooral door mensen uit Chicago en omgeving."

Hoewel 42% van de ondervraagden producten van binnen een straal van 80 km als lokaal ervoeren, vonden anderen dat lokaal betekent dat de producten binnen een bepaalde straal rond de supermarkt geteeld zouden moeten worden. 

Bron: www.michiganapples.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven