Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Klaus Reinhard, A&R Fruchtimpex UG

"Met de levering van losse bio-producten hebben we een interessante niche gevonden"

Na een 25-jarige carrière in de fruitbranche besloot Klaus Reinhard ongeveer zes maanden geleden om met zijn compagnon Anasse Amarouche een eigen bedrijf in het Duitse Hanau op te richten. "We zijn tevreden met de ontwikkeling tot nu toe. De veelzijdigheid van ons bio-assortiment wordt door de klanten gewaardeerd en we zien dat de lokale supermarktfilialen steeds weer speciale producten van ons vragen."



Bovendien levert het nieuwe groothandelsbedrijf ook aan de biohandel. "Met de levering van losse bio-producten aan de retail hebben we een interessante niche gevonden, want de centrale distributiecentra leveren voornamelijk verpakte producten aan hun filialen. Vruchtgroenten, knolselderij en onverpakte bloemkool horen daar doorlopend tot de hardlopers."

Internationale en lokale producten
Het standaardassortiment van het bedrijf omvat momenteel circa 30 tot 40 bio-producten die de klanten naar behoefte, beschikbaarheid en kwaliteit aan worden geboden. Een wezenlijk deel van het huidige groentenassortiment wordt uit Frankrijk en Spanje afgenomen. Het aanbod wordt aangevuld met producten van lokale bio-telers. Het lokale aanbod wordt geleidelijk aan uitgebreid, want de vraag naar bio is nog steeds ongebroken. "Momenteel heeft men te kampen met de harde klimaatomstandigheden, waardoor het deels tot een schaarser aanbod en kwaliteitsproblemen komt", ziet Klaus. "Tomaten blijven momenteel niet lang goed, omdat het te warm was. Komkommers zijn er nauwelijks, noch uit Duitsland noch uit Spanje. Daarbij exploderen de prijzen voor een deel."

Meloenen & exotisch fruit
Een ander seizoenshoogtepunt van het nieuwe bedrijf is het uitgebreide meloenenaanbod. Vooral Charentais-meloenen van de Franse teler Murail zijn bij deze hitte bijzonder populair. "We zien een zeer grote vraag naar de gebruikelijke meloenensoorten. We hebben onlangs ook een Portugees ras aangeboden, maar we moesten echter vaststellen dat deze niet interessant genoeg was voor de Duitse markt. Over het algemeen zijn de omzetcijfers bij de meloenen erg goed." 



Marokkaanse producten
Door de Marokkaanse wortels van mede-eigenaar Anasse Amarouche wil men zich ook meer op Marokkaanse producten gaan richten. Niet alleen Marokkaanse groenten en Marokkaans fruit zijn erg populair, maar ook arganolie uit het Noord-Afrikaanse land. "We bieden deze olie in meer dan tien verschillende smaakrichtingen aan", aldus Anasse.

Italiaanse potkruiden
Het laatste stokpaard van A&R Fruchtimpex UG is de competentie met winterharde Italiaanse potkruiden, vertelt Klaus. "Deze leveren we reeds op kleine schaal aan klanten uit de levensmiddelenhandel, zowel in conventionele alsook in bio. Het seizoen van Italiaanse potkruiden loopt normaal gesproken van februari tot en met mei, maar desondanks bieden we ze ook buiten het hoofdseizoen aan", zegt Klaus afsluitend.

Voor meer informatie:
A&R Fruchtimpex UG
GF: Klaus Reinhard und Anasse Amarouche
Chemnitzerstrasse 1
63452 Hanau, Duitsland
Telefoon: +49 (0)1793461627
E-mail: info@ar-fruchtimpex.de 
Facebook: https://www.facebook.com/AR-Fruchtimpex-UG-2276897732633952/ 

Publicatiedatum: