Abonneren

Vacatures

"Tweetende AGF'ers"

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland weeronline.nl Altijd jouw weer

Is de haven van Dover klaar voor de Brexit?

Op 1 augustus legde Doug Bannister (de Chief Executive van de haven van Dover) de volgende verklaring af: “Elke investering om het zo belangrijke verkeer over het Kanaal en een derde van de Britse handel in goederen die via Dover en de Kanaaltunnel plaatsvindt op gang te houden is welkom. In de huidige omstandigheden is het logisch en gepast dat de Britse regering zich beraadt over hoe de levering van bepaalde cruciale goederen, zoals medicijnen, kan worden beschermd. We hebben echter ook een berekende en holistische aanpak nodig, die op een rationele manier op al onze handelsbehoeften inspeelt. Hoewel de categorie 1-goederen essentieel zijn, vormen ze slechts een kleine deel van het totale volume aan goederen dat essentieel is voor de handhaving van onze kwaliteit van leven. Wij zijn van mening dat een verstandige regering voldoende aandacht moet besteden om ervoor te zorgen dat de grenzen open blijven, zodat alle tijdgevoelige essentiële producten, zoals bederfelijke voedingsmiddelen, via de meest economische route naar de markt blijven vloeien."

“De haven van Dover heeft de afgelopen 18 maanden samengewerkt met overheidsdepartementen en haar zakelijke partners aan beide kanten van het Kanaal om de praktische problemen aan te pakken om de handel vrij te laten verlopen. Het is duidelijk dat de route van Dover naar Calais de meest populaire en efficiënte verbinding is voor de handel tussen het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Europa - door alle grenzen open te houden, kan deze belangrijke route essentiële ondersteuning bieden aan de Britse economie - fabrieken blijven draaien, ons distributiesysteem blijft efficiënt, de winkels hebben de producten die we willen kopen en dus blijven de prijzen laag voor de consument."

“Voor vrij verkeer over de grenzen zullen alle eisen voor aangiften moeten worden gebalanceerd rond just-in-time logistiek en flexibele routing van vrachtwagens, en moeten deze eisen op tijd concreet worden gemaakt zodat handelaren de mogelijkheid krijgen om hieraan te voldoen. Op het gebied van ‘gereedheid van de handelaar’ kan de overheid een grote impact hebben."

“De haven van Dover, is net als onze zusterhavens in Frankrijk en onze veerbootpartners, klaar voor 31 oktober. Handelaars, grensagentschappen en snelwegautoriteiten spelen ook een cruciale rol om ervoor te zorgen dat het systeem soepel blijft werken.”

Bron: doverport.co.uk


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven