Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: hoogste marktaandeel ooit voor prijsvechters Aldi en Lidl

De supermarktomzetten in het VK daalden met 0,5% in de 12 weken tot 14 juli in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De prijsvechters Lidl en Aldi en online supermarkt Ocado waren een uitzondering op deze trend. Dat bericht Kantar Worldpanel.


Beeld: Kantar Worldpanel

De snelst groeiende supermarkt in het VK blijft op dit moment Ocado, dat over de genoemde periode een omzetgroei van 11,9% realiseerde ten opzichte van 2018. De prijsvechters Aldi en Lidl blijven ook terrein winnen op de Big Four (Tesco, Sainsbury’s, Asda en Morrisons). Het marktaandeel Aldi steeg naar 8,1% en Lidl groeide naar 5,8%. De grote vier zagen hun marktaandeel verder teruglopen en hun verkoopcijfers met gemiddeld 2,1% dalen.

Een volgende stap in de groeistrategie van Aldi en Lidl is om kleinere vestigingen te openen die moeten concurreren met lokale convenience stores. In maart dit jaar opende de eerste Aldi Local in de Londense wijk Balham, en er staan nog zeven van dergelijke winkels op de planning in de hoofdstad. Lidl heeft in dezelfde periode aangekondigd 40 winkels in Londen te openen, waaronder ook vestigingen van een kleiner formaat.

Bron: Agroberichten Buitenland

Publicatiedatum: