Interko, ontwerper, fabrikant en installateur van fruitrijpkamers, heeft een afdeling op haar hoofdkantoor in Nederland gewijd aan after sales-service om klanttevredenheid te garanderen en de loyaliteit aan het merk te verbeteren.
Onder leiding van Dan Miller, commercial office coordinator bij Interko, en Adtrid Korving, customer support manager, begeleidt de afdeling nu al drie maanden lang klanten die werken met technische oplossingen die zijn ontwikkeld en geïnstalleerd door Interko.
De afdeling ontvangt nu al goede reacties voor de snelle en efficiënte afhandeling van klantvragen. Iedere klant ontvangt persoonlijk antwoord van Miller, die besluit welke stappen genomen moeten worden en de daaropvolgende procedure monitort."
Binnenkort zal de after sales-afdeling een extra garantietermijn van één jaar aan gaan bieden die klanten van Interko zal helpen het maximale uit hun rijpkamers te halen door de operationele kosten zo laag mogelijk te houden en het rendement te maximaliseren."
Miller legt uit: "Interko biedt de beste fruitrijpoplossingen op de markt aan. We hebben een enorme voorsprong op technisch gebied. Nu willen we dat deze deskundigheid ook tot uitdrukking komt in onze after sales-dienstverlening om onze reputatie als kwaliteitsmerk te versterken."
Uitvoerend directeur Chris Maat voegt eraan toe: "Klantervaring is een belangrijk aandachtspunt voor Interko in 2019. Onze nieuwe service-afdeling zal de manier waarop Interko haar bestaande klanten begeleidt professionaliseren en ervoor zorgen dat we hen nog sneller van dienst kunnen zijn. Tot dusver is dit een succes gebleken. Onze klanten zijn blij met deze verandering die niet op zichzelf zal staan. In de toekomst zal Dan verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van deze afdeling omdat we graag een tandje bijzetten voor klanttevredenheid."
Allereerst heeft Interko een rechtstreeks e-mailadres geopend (aftersales@interko.com) waar klanten hun vragen, opmerkingen, problemen of klachten kunnen melden. Miller beantwoordt alle e-mails persoonlijk. Berichten worden geregistreerd onder een uniek klantnummer dat opgeslagen is in het service-systeem van Interko zodat alle communicatie traceerbaar is.
MIller: "Dit is in eerste instantie bedoeld om onze klanten zo goed mogelijk geïnformeerd te houden. We sturen een serie e-mails om de ontvangst van de mail te bevestigen, door te geven wat voor actie we zullen ondernemen en wanneer het probleem verholpen is. Deze informatie is cruciaal om klanten realtime op de hoogte te houden."
Daarnaast zijn alle koelinstallaties van Interko vanaf nu voorzien van een speciale sticker waarop het nieuwe e-mailadres vermeld is en de manier waarop men contact met het bedrijf op kan nemen bij eventuele problemen.
De koelinstallaties van Interko zijn tevens voorzien van een QR-code die klanten na levering kunnen scannen. Hiermee wordt er automatisch een e-mail naar Interko verzonden om de druk van de koelinstallatie bij aflevering door te geven, zodat het after sales-team na kan gaan of dit correct is.
Interko zal haar eerder genoemde nieuwe verlengde garantietermijn uitrollen om klanten te helpen hun installaties in topvorm te houden.
MIller: "Een maand voor dat de standaard garantietermijn van een jaar verloopt, bezoekt Interko de installatie bij de klant. Hier wordt gekeken welke noodzakelijk reparaties onder de garantie vallen en zal een offerte worden gemaakt van aanpassingen die buiten de garantie vallen."
"Zodra onze technici hebben vastgesteld dat de rijpkamers goed functioneren, dan bieden we een extra garantietermijn van een jaar aan. Dit komt erop neer dat Interko garandeert dat iedere rijpkamer die zij installeert zo efficiënt mogelijk is, met de laagste operationele kosten en het hoogste rendement voor de gebruiker."
Voor meer informatie:
Aftersales team:
Dan Miller / Astrid Korving
Interko
Tel: +31 (0)79 593 2581
Email: aftersales@interko.com
General information:
Chris Maat / Anna Zegveld
Interko
Tel: +31 (0)79 593 2581
Email: info@interko.com
www.interko.com