Bij Giovanni Bellassai Srl, een bedrijf gevestigd in het Siciliaanse Mazzarrone, wordt er, ieder keer als er een nieuw familielid bij het bedrijf komt, een nieuw merk geïntroduceerd. Deze keer gaat het om Carla.
"De verpakking en het merk zijn onderzocht en bedoeld om Sicilië te promoten. Met de hulp van Ghelfi, die het grafische ontwerp heeft ontwikkeld, zal Carla een merk zijn dat grote impact gaat hebben. Het nieuwe merk richt zich niet specifiek op een ras omdat het doel de bedrijfsfilosofie volgt: het promoten van druiven en hun Siciliaanse oorsprong", legt Lorenzo Bellassai uit (foto boven).
Het nieuwe merk zal in augustus in Italië en in het buitenland beschikbaar zijn.
Wat het huidige druivenseizoen betreft, benadrukt Lorenzo dat de lagere opbrengsten en een vertraging van 8-10 dagen aan het begin van het seizoen hebben geleid tot positieve resultaten op commercieel niveau. "De prijzen waren 20% hoger, wat de kloof dekte."
De terugkeer van het warme weer viel samen met de bloei van de druiven Italia en Red Globe. "Italia-druiven (op de foto hieronder) zijn net begonnen met hun rijpingsfase en de oogst start eind augustus/begin september. Het droge weer helpt ons en onze trossen doen het goed."
De Victoria, Black Magic, Red Magic en Palier zijn momenteel beschikbaar. "Bovendien zijn we bezig met de voorbereiding van de eerste vroege Red Globe druiven in polytunnels. De eerste trossen Italia-druiven zullen eind augustus worden geoogst en zullen een brixgraad van 14 hebben."
Nederland, Duitsland en Frankrijk zijn de belangrijkste buitenlandse markten. "De afzet mag dan iets gedaald zijn, maar de prijzen zijn bevredigend."
Op nationaal niveau is Bellassai sinds dit jaar de officiële leverancier van MD Italia.
Voor meer informatie:
Lorenzo Bellassai
Mob: +39 339 8638049
Giovanni Bellassai Srl
Viale del Lavoro
95040 Mazzarrone (CT)
Email: lorenzobellassai@gmail.com
Web: www.giovannibellassai.it